• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Context Effects in Social and Psychological Research » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Context Effects in Social and Psychological Research

ISBN-13: 9781461276951 / Angielski / Miękka / 2011 / 353 str.

Norbert Schwarz; Seymour Sudman
Context Effects in Social and Psychological Research Norbert Schwarz Seymour Sudman 9781461276951 Springer - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Context Effects in Social and Psychological Research

ISBN-13: 9781461276951 / Angielski / Miękka / 2011 / 353 str.

Norbert Schwarz; Seymour Sudman
cena 201,72
(netto: 192,11 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

0 e The contributors to this book review our current knowledge of context effects in survey research, psychological testing, and social judgement. Drawing on recent developments in cognitive psychology, they offer theoretical accounts of the conditions that lead to the emergence of various context effects and report a number of new experimental studies. At stake now are clear, practical needs in the structuring of reliable tests, and a strong interest to develop a coherent theoretical framework to assess and scrutinize context effects, in addition to the desire to align some of the findings in survey research studies with the discoveries made in the information-processing field. This book attests to a fruitful dialogue between cognitive psychologists and survey researchers, as the cognitive processes initiated by question probes are really beginning to be understood and context effects classified and differentiated.

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Social Science > Badania społeczne i statystyki
Medical > Medycyna
Psychology > General
Wydawca:
Springer
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781461276951
Rok wydania:
2011
Wydanie:
Softcover Repri
Ilość stron:
353
Waga:
0.52 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.96
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

I. Introduction and Historical Overview.- 1 Introduction.- 2 Context Effects: State of the Past/State of the Art.- II. Question-Order Effects in Surveys.- 3 “Order Effects” in Survey Research: Activation and Information Functions of Preceding Questions.- 4 Context Effects on Responses to Attitude Questions: Attitudes as Memory Structures.- 5 Constructive Processes as a Source of Context Effects in Survey Research: Explorations in Self-Generated Validity.- 6 Question-Order Effects and Brand Evaluations: The Moderating Role of Consumer Knowledge.- 7 Basking and Brooding: The Motivating Effects of Filter Questions in Surveys.- 8 Serial Context Effects in Survey Interviews.- 9 Questionnaire Context as a Source of Response Differences in Mail and Telephone Surveys.- 10 Context Effects as Substantive Data in Social Surveys.- 11 Qualitative Analysis of Question-Order and Context Effects: The Use of Think-Aloud Responses.- 12 Thoughts on the Nature of Context Effects.- III. Response-Order Effects in Surveys.- 13 A Cognitive Model of Response-Order Effects in Survey Measurement.- 14 The Impact of Cognitive Sophistication and Attitude Importance on Response-Order and Question-Order Effects.- IV. Order Effects in Psychological Testing.- 15 Order Effects within Personality Measures.- 16 Context Influences on the Meaning of Work.- 17 The Psychometrics of Order Effects.- V. Social Judgment.- 18 Information-Processing Functions of Generic Knowledge Structures and Their Role in Context Effects in Social Judgment.- 19 Context Effects and the Communicative Functions of Quantifiers: Implications for Their Use in Attitude Research.- 20 Cognitive Representation of Bipolar Survey Items.- VI. Summary.- 21 What Have We Learned?.- References.

Schwarz, Norbert Abraham Tesser was research Professor of Psycholog... więcej >
Sudman, Seymour Sudman was a Walter H. Stellner Distinguished Prof... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia