• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Social Influence and Consumer Behavior » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Social Influence and Consumer Behavior

ISBN-13: 9781848727717 / Angielski / Twarda / 2012 / 144 str.

Daniel J. Howard; Amna Kirmani; Priyali Rajagopal
Social Influence and Consumer Behavior Daniel J. Howard Amna Kirmani Priyali Rajagopal 9781848727717 Psychology Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Social Influence and Consumer Behavior

ISBN-13: 9781848727717 / Angielski / Twarda / 2012 / 144 str.

Daniel J. Howard; Amna Kirmani; Priyali Rajagopal
cena 702,94
(netto: 669,47 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

A good deal of consumer research is focused on social influence, since consumers make purchase decisions in the context of a social framework. This collection of innovative essays examines both the conscious and non-conscious effects of social influence on consumer behavior processes and outcomes, covering a wide variety of topics such as compliance, influence tactics, social networks, social relationships, family decision-making, and spokespersons.

The papers are authored by experts in consumer psychology from both psychology and marketing backgrounds. Some of their key insights include:

  • The relationship between the target and the influence agent determines the effectiveness of influence tactics
  • Priming consumers with products associated with social networks, such as iPhones for friends or refrigerators with families, makes those products become more attractive
  • Negative associations of celebrity endorsers can transfer to the brand
  • Cognitive dissonance underlies the question-behavior effect
  • Family decision-making includes emotional contagion and mirroring
  • Post-decisional information search is often conducted even when the search may reveal that a bad decision was made
  • The fear-then-relief technique can lead to purchase.

The papers in this volume offer a rich assortment of research ideas which will prove valuable in furthering theoretical development in the social influence-consumer behavior area. This book will be of interest to consumer researchers and psychologists engaged in active empirical or conceptual work. It was originally published as a special issue of the journal "Social Influence."

Kategorie:
Nauka, Psychologia
Kategorie BISAC:
Psychology > Social Psychology
Social Science > Socjologia
Wydawca:
Psychology Press
Seria wydawnicza:
Special Issues of Social Influence
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781848727717
Rok wydania:
2012
Numer serii:
000408012
Ilość stron:
144
Waga:
0.45 kg
Wymiary:
24.89 x 17.78 x 1.52
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

1. Social influence and consumer behavior Daniel J. Howard  2. The world's (truly) oldest profession: Social influence in evolutionary perspective Jill M. Sundie, Robert B. Cialdini, Vladas Griskevicius and Douglas T. Kenrick  3. iPhones for friends, refrigerators for family: How products prime social networks Lalin Anik and Michael I. Norton  4. A risk of meaning transfer: Are negative associations more likely to transfer than positive associations? Margaret C. Campbell and Caleb Warren  5. Post-decisional information search: Balancing the pains of suspecting the worst with the comforts of knowing the worst Yaniv Shani and Marcel Zeelenberg  6. Process evidence for the question-behavior effect: Influencing socially normative behaviors Eric R. Spangenberg, David E. Sprott, David C. Knuff, Carl Obermiller and Anthony G. Greenwald  7. Social foundations of emotions in family consumption decision making Rachel Oakley Hsiung, Julie A. Ruth and Richard P. Bagozzi  8. Fear-then-relief-then argument: How to sell goods using the EDTR technique of social influence Dariusz Dolinski and Katarzyna Szczucka

Daniel J. Howard is Professor of Marketing in the Cox School of Business at Southern Methodist University, USA.

Amna Kirmani is Director of the PhD Program and Professor of Marketing in the Robert H. Smith School of Business at the University of Maryland, USA.

Priyali Rajagopal is Assistant Professor of Marketing in the Cox School of Business at Southern Methodist University, USA.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia