• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Managerial Economics : A Strategic Approach » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Managerial Economics : A Strategic Approach

ISBN-13: 9780415495097 / Angielski / Twarda / 2010 / 400 str.

Robert Waschik;Tim Fisher;David Prentice
Managerial Economics : A Strategic Approach Robert Waschik Tim Fisher David Prentice 9780415495097 Taylor & Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Managerial Economics : A Strategic Approach

ISBN-13: 9780415495097 / Angielski / Twarda / 2010 / 400 str.

Robert Waschik;Tim Fisher;David Prentice
cena 1066,53
(netto: 1015,74 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 1007,48
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This second edition of a successful textbook builds on the solid grounding of the previous edition and its introduction of the key pillars of game theory into managerial decision-making. Taking an international perspective, the book reflects cutting edge developments in economics such as behavioural economics and auction theory and shows how these can be applied in the workplace.

Traditional microeconomic theory has much to offer a manager. It suggests ways to increase profits by setting prices and packaging services, using advertising to increase demand and shows how internet auction sites like eBay affect competition and profitability. By using game theory to present and solve a manager’s decision-making problems and by focusing on the strategic nature of these problems, this text makes microeconomic theory much more intuitive and relevant for the business student.

The text is separated into four sections:

  1. Basic microeconomic theory of the firm and the basic tools of game theory.
  2. Problems related to the strategic interaction between firms, including price and quantity competition and product differentiation.
  3. Issues arising from strategic interactions within the firm, including vertical and horizontal integration, training and motivating workers, and labour unions.
  4. Marketing economics including information problems, advertising, durable goods and the product life cycle.

This book will be suitable for any student with a background of introductory economics. The authors include a variety of international examples and case studies from the business world to expand and illustrate key concepts, and provide end-of-chapter exercises to test students’ grasp of the material. An online supplement comprising of problems and solutions as well as PowerPoint slides is available for lecturers.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Mikroekonomia
Business & Economics > Przedsiębiorczość
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Wydawca:
Taylor & Francis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415495097
Rok wydania:
2010
Ilość stron:
400
Waga:
0.86 kg
Wymiary:
24.6x17.4
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1. Introduction  Part 1: Theory  2. The Manager and the Firm  3. Monopoly and Perfect Competition  4. Price Discrimination  5. Game Theory  Part 2: Strategic Interaction Between Firms  6. Strategy in a Market with Two Firms  7. Product Differentiation  8. Entry Deterrence and Accommodation  9. Government Regulation of Industries  Part 3: Strategic Interaction within Firms  10. Vertical and Horizontal Integration  11. Labour Markets  12. Training and Motivating Workers  13. Trade Unions  Part 4: Marketing Economics  14. The Role of Information  15. Advertising  16. Bundling  17. Durable Goods  18. Auctions  19. The Product Life Cycle.  Answers to Odd-Numbered Problems

Timothy C. G. Fisher is Associate Professor of Economics, University of Sydney, Australia. David Prentice is Senior Lecturer, School of Economics and Finance, La Trobe University, Australia. Robert Waschik is Senior Lecturer, School of Economics and Finance, La Trobe University, Australia.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia