W mowie malucha onomatopeje, czyli wyrazy naśladujące dźwięki otoczenia, pojawiają się zwykle wcześniej niż nazwy ludzi, zwierząt, przedmiotów, zjawisk przyrody i czynności. Dziecko bawi się dźwiękami, a przy okazji ćwiczy to wszystko, co nieodzowne, aby jego mowa prawidłowo się wykształciła: sprawność narządów artykulacyjnych, oddychanie, głos, a także melodię, akcent i rytm wypowiedzi. W ćwiczeniach tych pomogą zawarte w książce wierszyki, które – dzięki krótkiej formie, licznym wyrazom dźwiękonaśladowczym i towarzyszącym ilustracjom – zachęcą...
W mowie malucha onomatopeje, czyli wyrazy naÅ›ladujÄ…ce dźwiÄ™ki otoczenia, pojawiajÄ… siÄ™ zwykle wczeÅ›niej niż nazwy ludzi, zwierzÄ…t, przedmiotÃ...
W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w: • niewystarczającej znajomości liter; • niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej; • braku znajomości właściwej techniki czytania. Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania. Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie...
W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w: • niewystarczającej znajomości liter; • n...
Piosenki z zabawami kształcącymi słuch fonemowy, sprawność ruchową i ruchowo-słuchową
Dźwięki mowy, rytm i ruch powstały z myślą o dzieciach przygotowujących się do nauki czytania i pisania, czyli przede wszystkim o przedszkolakach, ale także o uczniach, którzy z różnych powodów nie osiągnęli tej gotowości. W książeczce znajdują się teksty i zapisy nutowe czterdziestu piosenek, a także scenariusze zajęć. Całość rozpoczynają cztery piosenki: Głoski, Samogłoski, Spółgłoski oraz Głoski trwałe i nietrwałe. Ich teksty zawierają podstawowe...
Piosenki z zabawami kształcącymi słuch fonemowy, sprawność ruchową i ruchowo-słuchową