ISBN-13: 9788380802490 / Polski / Miękka / 2019 / 80 str.
W czym należy upatrywać przyczyn trudności dzieci w czytaniu i pisaniu? Przede wszystkim w:• niewystarczającej znajomości liter;• niedostatecznie wykształconej umiejętności dokonywania syntezy i analizy fonemowej;• braku znajomości właściwej techniki czytania.Uczniowie, których dotyczą dwie pierwsze przyczyny, nie osiągnęli gotowości do nauki czytania i pisania. Paradoks polega na tym, że mimo braku gotowości oczekuje się od nich, aby nauczyli się czytać i pisać w czasie przewidzianym programem nauczania.Rozwiązaniem problemu często okazuje się zwiększenie liczby właściwych ćwiczeń mających na celu:• powiązanie znaków graficznych (liter, dwuznaków, trójznaku) z głoskami;• wykształcenie umiejętności scalania głosek w wyrazy oraz dzielenia wyrazów na głoski.Zawarte w publikacji pomoce dydaktyczne oraz ćwiczenia mają na celu przede wszystkim ułatwienie dziecku zapamiętania wszystkich 44 liter, dwuznaków i trójznaku w czterech wariantach graficznych: litery małe i wielkie drukowane oraz małe i wielkie pisane.W skład publikacji wchodzą:1. pomoce dydaktyczne do różnorodnego, wielokrotnego wykorzystania;2. karty ćwiczeń;3. broszurka z propozycjami zabaw i gier.