ISBN-13: 9788301238353 / Polski / broszurowa / 2024 / 350 str.
Analiza tematyczna (AT) jest metodą opracowywania, analizowania i interpretowania wzorców w zbiorze danych jakościowych. Obejmuje ona systematyczne procesy kodowania danych w celu opracowania tematów, które są ostatecznym celem analitycznym.Analiza tematyczna oferuje zestaw narzędzi - pojęć, technik, praktyk i wytycznych - do organizowania, analizowania i interpretowania zbioru danych. Ich dobre wykorzystanie wymaga myślenia i dokonywania wyborów dotyczących innych aspektów projektu i procesu badawczego.Autorki nazwały swoje podejście do analizy tematycznej refleksyjnym, ponieważ jego podstawową charakterystyką oraz czynnikiem różnicującym poszczególne odmiany AT jest postać subiektywnego, usytuowanego, świadomego i kwestionującego badacza, badacza refleksyjnego. Refleksyjność oznacza krytyczny namysł nad rolą badacza oraz praktyką i procesem badawczym.Czy trzeba mieć wiedzę i doświadczenie z zakresu metod jakościowych, aby czytać tę książkę? Niekoniecznie. Wyjaśniamy konkretne sposoby, w jakie mapujemy i konceptualizujemy teren badań jakościowych. Zapewniamy także wiedzę i narzędzia potrzebne do poprawnego przeprowadzenia refleksyjnej AT. Zakładamy jednak, że osoby czytające posiadają pewną wiedzę na temat badań jakościowych. Niniejsza książka to podręcznik specjalistyczny, poświęcony w całości jednemu podejściu analitycznemu.Naszym głównym celem było napisanie przystępnego i praktycznego przewodnika dla osób uczących się i wykonujących refleksyjną AT. Chciałyśmy także wesprzeć osoby nauczające i superwizujące refleksyjną AT. Napisałyśmy więc książkę dla dwóch grup czytelników:uczących się refleksyjnej analizy tematycznejnauczających analizy tematycznej lub superwizujących badaczy.Z tekstu
Analiza tematyczna (AT) jest metodą opracowywania, analizowania i interpretowania wzorców w zbiorze danych jakościowych. Obejmuje ona systematyczne procesy kodowania danych w celu opracowania tematów, które są ostatecznym celem analitycznym.Analiza tematyczna oferuje zestaw narzędzi - pojęć, technik, praktyk i wytycznych - do organizowania, analizowania i interpretowania zbioru danych. Ich dobre wykorzystanie wymaga myślenia i dokonywania wyborów dotyczących innych aspektów projektu i procesu badawczego.Autorki nazwały swoje podejście do analizy tematycznej refleksyjnym, ponieważ jego podstawową charakterystyką oraz czynnikiem różnicującym poszczególne odmiany AT jest postać subiektywnego, usytuowanego, świadomego i kwestionującego badacza, badacza refleksyjnego. Refleksyjność oznacza krytyczny namysł nad rolą badacza oraz praktyką i procesem badawczym.Czy trzeba mieć wiedzę i doświadczenie z zakresu metod jakościowych, aby czytać tę książkę? Niekoniecznie. Wyjaśniamy konkretne sposoby, w jakie mapujemy i konceptualizujemy teren badań jakościowych. Zapewniamy także wiedzę i narzędzia potrzebne do poprawnego przeprowadzenia refleksyjnej AT. Zakładamy jednak, że osoby czytające posiadają pewną wiedzę na temat badań jakościowych. Niniejsza książka to podręcznik specjalistyczny, poświęcony w całości jednemu podejściu analitycznemu.Naszym głównym celem było napisanie przystępnego i praktycznego przewodnika dla osób uczących się i wykonujących refleksyjną AT. Chciałyśmy także wesprzeć osoby nauczające i superwizujące refleksyjną AT. Napisałyśmy więc książkę dla dwóch grup czytelników:uczących się refleksyjnej analizy tematycznejnauczających analizy tematycznej lub superwizujących badaczy.Z tekstu