Wyszukiwanie zaawansowane
Kategorie
Kategorie BISAC
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Opinie
Pomoc
Załóż konto
Zaloguj się
Transformative Science Education: Change How Your Students Experience the World » książka
zaloguj się
|
załóż konto
koszyk
konto
szukaj
topmenu
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Kategorie główne
•
Nauka
[2949965]
•
Literatura piękna
[1857847]
więcej...
•
Turystyka
[70818]
•
Informatyka
[151303]
•
Komiksy
[35733]
•
Encyklopedie
[23180]
•
Dziecięca
[617748]
•
Hobby
[139972]
•
AudioBooki
[1650]
•
Literatura faktu
[228361]
•
Muzyka CD
[398]
•
Słowniki
[2862]
•
Inne
[444732]
•
Kalendarze
[1620]
•
Podręczniki
[167233]
•
Poradniki
[482388]
•
Religia
[509867]
•
Czasopisma
[533]
•
Sport
[61361]
•
Sztuka
[243125]
•
CD, DVD, Video
[3451]
•
Technologie
[219309]
•
Zdrowie
[101347]
•
Książkowe Klimaty
[123]
•
Zabawki
[2362]
•
Puzzle, gry
[3791]
•
Literatura w języku ukraińskim
[253]
•
Art. papiernicze i szkolne
[7933]
Kategorie szczegółowe BISAC
Transformative Science Education: Change How Your Students Experience the World
ISBN-13
: 9780807764503 / Angielski / Miękka / 2020 / 163 str.
Kevin J. Pugh
;
Gale Sinatra
Widoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.
Transformative Science Education: Change How Your Students Experience the World
ISBN-13
: 9780807764503 / Angielski / Miękka / 2020 / 163 str.
Kevin J. Pugh
;
Gale Sinatra
cena
126,78
zł
(netto: 120,74 VAT: 5%)
Najniższa cena z 30 dni: 120,65 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami
Darmowa dostawa!
inne wydania
do przechowalni
Parametry
Spis treści
Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Science
>
Study & Teaching
Education
>
Teaching - Subjects - Science & Technology
Education
>
Aims & Objectives
Wydawca:
Teachers College Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780807764503
Rok wydania:
2020
Ilość stron:
163
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
22.1 x 14.73 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Contents
Foreword vii
Gale M. Sinatra
Acknowledgments ix
Preface xi
1. Transformative Experience Theory 1
Newton’s Laws and a Child in Motion 1
Transformative Experience Theory 2
Three Characteristics of Transformative Experience 4
Practical Benefits of Fostering Transformative Experience 7
Why We Need to Teach for Transformative Experience 8
The Teaching for Transformative Experiences in Science (TTES) Model 10
What to Expect and How to Succeed 14
Reflection 15
PART I: ARTISTIC SELECTION AND CRAFTING OF CONTENT 17
2. Select Content Worth Teaching 19
Selecting Content Worth Teaching in Action 20
Select Big Ideas 23
Select Ideas with Powerful Affordances 24
Select
Ideas
in the Deweyan Sense of the Term 26
Summary 29
Try It Out 29
3. Craft Content as
Ideas
31
Crafting Content as
Ideas
in Action 31
Use Anticipation and Experiential Value Statements 33
Emphasize “Having the Journey” 36
Present Compelling Metaphors 36
Restore Concepts to the Experience in Which They Had Their Origin and Significance 38
Evoke a Sense of Wonder, Suspense, and the Sublime 40
Summary 42
Try It Out 43
PART II: EXPERIENTIAL APPRENTICESHIP 47
4. Model Transformative Engagement 49
Modeling Transformative Engagement in Action 49
Share Your Own Transformative Experiences 51
Express Enthusiasm and Passion for the Content 52
Expose Students to Other Effective Models 53
Summary 54
Try It Out 55
5. Scaffold Student Experience 57
Scaffolding Experience in Action 57
Prompt Scientific Thinking, Perceiving, and Valuing Inside and Outside of School 61
Hold Use-Change-Value (UCV) Conversations 65
Make Use of Boundary-Crossing Objects 66
Summary 72
Try It Out 75
6. Scaffold Re-Seeing 77
Scaffolding Re-Seeing in Action 77
Identify Re-Seeing Opportunities 78
Share Re-Seeing Experiences 81
Utilize Real-World Updates 83
Experientially Anchored Instruction 86
Summary 89
Try It Out 92
PART III: DOING AND UNDERGOING 95
7. Put Students in the Role of Explorers 97
Students as Explorers in Action 98
Engage Students in Inquiry 101
Have Students Create 106
Try Out Service Learning or Expeditionary Learning 109
Summary 111
Try It Out 112
8. Create a Culture in Which Students Feel Safe to “Surrender” 114
Supportive Culture in Action 115
Teach and Foster Mindfulness 119
Establish a Mastery Goal Environment 122
Support Autonomous Motivation 127
Summary 134
Try It Out 135
Conclusion 139
Appendix A: The Teaching for Transformative Experiences in Science Model 141
Appendix B: Materials for Assessing Transformative Experience 145
References 149
Index 157
About the Author 164
Udostępnij
Czytaj nas na: