• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Unity Game Engine and the Circuits of Cultural Software » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Unity Game Engine and the Circuits of Cultural Software

ISBN-13: 9783030250119 / Angielski / Twarda / 2019 / 123 str.

Benjamin Nicoll; Brendan Keogh
The Unity Game Engine and the Circuits of Cultural Software Benjamin Nicoll Brendan Keogh 9783030250119 Palgrave Pivot - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Unity Game Engine and the Circuits of Cultural Software

ISBN-13: 9783030250119 / Angielski / Twarda / 2019 / 123 str.

Benjamin Nicoll; Brendan Keogh
cena 221,90
(netto: 211,33 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 212,02
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > General
Computers > Interactive & Multimedia
Computers > Programming - Games
Wydawca:
Palgrave Pivot
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783030250119
Rok wydania:
2019
Dostępne języki:
Ilość stron:
123
Waga:
0.31 kg
Wymiary:
21.01 x 14.81 x 0.97
Oprawa:
Twarda
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"Readers should be aware that this is a specialized book; it is neither a tutorial nor general reference for the Unity game engine. It will be most useful to educators and researchers interested in the interleaving of game development and cultural impact." (Ghita Kouadri, Computing Reviews, February 9, 2021)

Chapter one: The Unity game engine and the circuits of cultural software.-Chapter two: Unity's socio-historical context and political economy.-Chapter three: Workflow: Unity's coordination of individualized labour process.-Chapter four: Grain: Default settings, design principles, and the aura of videogame production.-Chapter five: Literacy: Articulations of Unity across development, education, and enthusiast contexts.-Chapter six: Governance: Unity's democratization dispositif.

Benjamin Nicoll is Lecturer in Digital Media and Communication and a member of the Digital Media Research Centre at Queensland University of Technology, Australia. His research focuses on the history and critical theory of videogames and videogame platforms. He is the author of Minor Platforms in Videogame History (2019).

Brendan Keogh is an Australian Research Council Fellow in the Digital Media Research Centre at Queensland University of Technology, Australia. His research focuses on the experiences, skills, and innovations of videogame makers, as well as broader investigations into videogame culture. He is the author of A Play of Bodies: How We Perceive Videogames (2018) and Killing is Harmless: A Critical Reading of Spec Ops The Line (2012).


Videogames were once made with a vast range of tools and technologies, but in recent years a small number of commercially available 'game engines' have reached an unprecedented level of dominance in the global videogame industry. In particular, the Unity game engine has penetrated all scales of videogame development, from the large studio to the hobbyist bedroom, such that over half of all new videogames are reportedly being made with Unity. This book provides an urgently needed critical analysis of Unity as ‘cultural software’ that facilitates particular production workflows, design methodologies, and software literacies. Building on long-standing methods in media and cultural studies, and drawing on interviews with a range of videogame developers, Benjamin Nicoll and Brendan Keogh argue that Unity deploys a discourse of democratization to draw users into its ‘circuits of cultural software’. For scholars of media production, software culture, and platform studies, this book provides a framework and language to better articulate the increasingly dominant role of software tools in cultural production. For videogame developers, educators, and students, it provides critical and historical grounding for a tool that is widely used yet rarely analysed from a cultural angle.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia