• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Growth of the Scholarly Publishing Industry in the U.S.: A Business History of a Changing Marketplace, 1939-1946 » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Growth of the Scholarly Publishing Industry in the U.S.: A Business History of a Changing Marketplace, 1939-1946

ISBN-13: 9783319995489 / Angielski / Twarda / 2018 / 100 str.

Albert N. Greco
The Growth of the Scholarly Publishing Industry in the U.S.: A Business History of a Changing Marketplace, 1939-1946 Greco, Albert N. 9783319995489 Palgrave Pivot - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Growth of the Scholarly Publishing Industry in the U.S.: A Business History of a Changing Marketplace, 1939-1946

ISBN-13: 9783319995489 / Angielski / Twarda / 2018 / 100 str.

Albert N. Greco
cena 220,86
(netto: 210,34 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 212,02
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This book analyzes the dynamic growth of the scholarly publishing industry in the United States during 1939-1946, a critical period in the business history of scholarly publications in STM and the humanities and the social sciences.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Marketing - General
Language Arts & Disciplines > Publishers & Publishing Industry
Wydawca:
Palgrave Pivot
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783319995489
Rok wydania:
2018
Wydanie:
2019
Ilość stron:
100
Waga:
0.30 kg
Wymiary:
21.0 x 14.8
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"This readable and informative book is unique in format, containing five chapters, each with individual abstract and salient key words for easy reading and readily digestible themes covered by successive chapters. ... The Growth of the Scholarly Publishing Industry in the U.S: A Business History of a Changing Marketplace, 1939-1946 is a very readable work, with insights and connections valuable to the examination of scholarly publishing." (Jean-Pierre V. M. Herubel, Publishing Research Quarterly, Vol. 35 (3), September, 2019)

1 Introduction to Scholarly Journal and Book Publishing in the U.S. State of Scholarly Publishing Today

2 The Impact of the Depression and Nuclear Research on Universities, Research, and Scholarly Publishing: 1929–1941

3 The Impact of World War II on American Society and Scholarly Publishing: December 7, 1941–1942

4 The War and Its Impact on Research: 1943–1945

5 1946: A Turning Point in the Growth of Scholarly Publishing

Albert N. Greco is Professor of Marketing at the Gabelli School of Business at Fordham University, USA. He has authored or edited 25 books, mostly in relation to the book and scholarly journal industries, though he has also written extensively on the newspaper, magazine, information, and radio sectors. 

This book analyzes the dynamic growth of the U.S. scholarly publishing industry in the United States during 1939-1946, a critical period in the business history of scholarly publications in STM and the humanities and the social sciences. It explains how the key publishing players positioned themselves to take advantage of the war economy and how they used different business and marketing strategies to create the market and demand for scholarly publications. Not only did the atomic threat necessitate a surge in scholarly research, but at the same time scholarly publishing managers prepared for the dramatic shift by anticipating the potential impact of the GI Bill on higher education, creating superb printed products, and by becoming the brand, the source of knowledge and information. The creation of strategic business units and value chains as well as the development of marketing targeting strategies resulted in brand loyalty to certain publishers and publications but also accelerated the growth of the US scholarly publishing industry. Business historians and marketing professors interested in the business strategies of scholarly publishers during World War II will find this book to be a valuable resource.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia