ISBN-13: 9788366511385 / Polski / 2022 / 536 str.
Sztuka i percepcja wzrokowa mówi o procesie percepcji w ujęciu psychologiznym i opisuje jak oko percypującego organizuje postrzegany materiał w odniesieniu do psychologicznych uwarunkowań. Oczywiste stało się, że cechy, którymi wyróżnia się praca myśliciela i artysty, charakteryzują każdą czynność umysłu. Także psychologowie zaczęli dostrzegać, że fakt ten nie jest przypadkowy: różne zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ umysł zawsze działą jako całość. Każde postrzeganie również myśleniem, każde rozumowanie - intuicją, każda obserwacja - odkryciem. R. Arnheim W Ego i Id Freud argumentował, że proces myślowy nie mówiąc nic o świadomej intelektualnej pracy, nie może instnieć w niesforności doświadczenia wizualnego. Rudolf Arnheim pokazał nam nie tylko jak błędne było to przekonanie, łożył gramatykę form z niezwykłą ostrością i nauczył nas jak ją odczytywać. - J. Fineberg Jasne, bezpośrednie, elastyczne pisarstwo wzmocnione wieloma ilustracjami... z których żadna nie jest zbyteczna - Journal of Aesthetics and Art Crtiticism
Sztuka i percepcja wzrokowa mówi o procesie percepcji w ujęciu psychologiznym i opisuje jak oko percypującego organizuje postrzegany materiał w odniesieniu do psychologicznych uwarunkowań. Oczywiste stało się, że cechy, którymi wyróżnia się praca myśliciela i artysty, charakteryzują każdą czynność umysłu. Także psychologowie zaczęli dostrzegać, że fakt ten nie jest przypadkowy: różne zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ umysł zawsze działą jako całość. Każde postrzeganie również myśleniem, każde rozumowanie - intuicją, każda obserwacja - odkryciem. R. Arnheim W Ego i Id Freud argumentował, że proces myślowy nie mówiąc nic o świadomej intelektualnej pracy, nie może instnieć w niesforności doświadczenia wizualnego. Rudolf Arnheim pokazał nam nie tylko jak błędne było to przekonanie, łożył gramatykę form z niezwykłą ostrością i nauczył nas jak ją odczytywać. - J. Fineberg Jasne, bezpośrednie, elastyczne pisarstwo wzmocnione wieloma ilustracjami... z których żadna nie jest zbyteczna - Journal of Aesthetics and Art Crtiticism