• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Radical Constructivism : A Relativist Epistemic Approach to Science Education » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Radical Constructivism : A Relativist Epistemic Approach to Science Education

ISBN-13: 9789087906108 / Angielski / Miękka / 2008 / 244 str.

Andreas Quale
Radical Constructivism : A Relativist Epistemic Approach to Science Education Andreas Quale 9789087906108 Sense Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Radical Constructivism : A Relativist Epistemic Approach to Science Education

ISBN-13: 9789087906108 / Angielski / Miękka / 2008 / 244 str.

Andreas Quale
cena 246,47
(netto: 234,73 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 236,46
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book addresses the topic of science education, from the viewpoint of the theory of radical constructivism. It takes a closer look at the "image of science" that is projected, in the presentation of it to students and to the general public. This leads into a broad discussion of the notions of learning and knowing, specifically referring to issues of epistemology (the nature of scientific knowledge) and ontology (what science can tell us about the world), and the implications of these issues for science education. In particular, a detailed analysis is given of the dichotomy of relativism vs. realism, and its consequences for the concept of truth in science. The scope of the book may be inferred by its table of contents: 1. What is science? 2. The role of technology and mathematics 3. Constructivism a theory of learning and knowing 4. Reality, truth and viability 5. The metaphor of truth 6. The story of science 7. The game of prediction and retrodiction 8. Towards a radical-constructivist philosophy of physics 9. Ontological aspects of radical constructivism 10. The what and why of science education The book is targeted at philosophers of science, science educators at university and college level, and science teachers in secondary school."

This book addresses the topic of science education, from the viewpoint of the theory of radical constructivism. It takes a closer look at the "image of science" that is projected, in the presentation of it to students and to the general public. This leads into a broad discussion of the notions of learning and knowing, specifically referring to issues of epistemology (the nature of scientific knowledge) and ontology (what science can tell us about the world), and the implications of these issues for science education. In particular, a detailed analysis is given of the dichotomy of relativism vs. realism, and its consequences for the concept of truth in science. The scope of the book may be inferred by its table of contents:1. What is science?2. The role of technology and mathematics3. Constructivism – a theory of learning and knowing4. Reality, truth and viability5. The metaphor of truth6. The story of science7. The game of prediction and retrodiction 8. Towards a radical-constructivist philosophy of physics9. Ontological aspects of radical constructivism 10. The what and why of science education The book is targeted at philosophers of science, science educators at university and college level, and science teachers in secondary school.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Science & Technology
Science > Study & Teaching
Wydawca:
Sense Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9789087906108
Rok wydania:
2008
Ilość stron:
244
Waga:
0.34 kg
Wymiary:
23.39 x 15.6 x 1.3
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia