• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Powers of the Press: Newspapers, Power and the Public in Nineteenth-Century England » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Powers of the Press: Newspapers, Power and the Public in Nineteenth-Century England

ISBN-13: 9781859281321 / Angielski / Twarda / 1996 / 248 str.

Aled Jones
Powers of the Press: Newspapers, Power and the Public in Nineteenth-Century England Jones, Aled 9781859281321 Scolar Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Powers of the Press: Newspapers, Power and the Public in Nineteenth-Century England

ISBN-13: 9781859281321 / Angielski / Twarda / 1996 / 248 str.

Aled Jones
cena 701,49
(netto: 668,09 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

The power of the popular press presents all modern societies with difficulties. It is, however, a problem with a history: the hold of the press over public opinion was debated with urgency throughout the 19th century. This book looks at the ways in which individuals, pressure groups, political organisations and the state sought to understand the mass communications media of the 19th century, and use them to influence public opinion and effect moral and social reform. Aled Jones addresses the problem by using three approaches: first he considers the 19th century theories of the influence of communications media on patterns of social thought and behaviour; then he examines attitudes towards the press in both high and popular culture; finally he explores the social and intellectual world of the reader, the consumer both of the press as a commodity and of the hidden moral strategies that were built into it. The tensions between Victorian moral imperatives and the operation of the free commercial market raised issues of great public concern, such as whether the mass media should be under private or public control. These tensions have dominated the way in which Britain and other western societies have thought about the newer broadcasting media, but their origins are older and more complex than studies of contemporary media acknowledge.

Kategorie:
Nauka, Językoznawstwo
Kategorie BISAC:
History > General
Language Arts & Disciplines > Journalism
Wydawca:
Scolar Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781859281321
Rok wydania:
1996
Dostępne języki:
Numer serii:
000124863
Ilość stron:
248
Oprawa:
Twarda

'here is a book which stands out both for the range of its research and the intelligence displayed in its depth of content. Press historians have been set a standard to emulate, and it is one they cannot ignore.' Social History Society Bulletin 'An ambitious impressively researched volume and a very good reference book for anyone working on nineteenth century journalism.' Studies in English Literature 1500-1900 'There is...much in this volume to savor both of an empirical and a theoretical nature.' Albion

Contents: Introduction; THE LIBERTY OF THE PRESS - The inherited narrative; State regulation and its opponents; THE NEWSPAPER IMAGINED - Emblems and mottoes; Verse and fiction; IMPOSING ORDER: HISTORIANS AND INDEXERS - Newspaper history; Directories, indexes and collections; THE VOICE OF THE CHARMER - Moral philosophy and communication; Newspapers and the problem of public opinion; THE CULTURAL DEBATE - Poison and antidote; Respectable practice; THE POLITICAL DEBATE - Liberalism and the politics of the market-place; The conservative ’moral strategy’; JOURNALISM AND PUBLIC DISCUSSION - Newspaper reading; Reader-critics; Appendix; Index.

Aled Jones



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia