• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Popular Music as Promotion: Music and Branding in the Digital Age » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Popular Music as Promotion: Music and Branding in the Digital Age

ISBN-13: 9780745692227 / Angielski / Miękka / 2017 / 216 str.

Leslie M. Meier
Popular Music as Promotion: Music and Branding in the Digital Age Meier, Leslie M. 9780745692227 Polity Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Popular Music as Promotion: Music and Branding in the Digital Age

ISBN-13: 9780745692227 / Angielski / Miękka / 2017 / 216 str.

Leslie M. Meier
cena 87,06
(netto: 82,91 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 86,34
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

?Business-as-usual? has been transformed across the music industries in the post-CD age. Against widespread hype about the purported decline of the major music labels, this book provides a critique of the ways these companies have successfully adapted to digital challenges ? and what is at stake for music makers and for culture.

Today, recording artists are positioned as ?artist-brands? and popular music as a product to be licensed by consumer and media brands. Leslie M. Meier examines key consequences of shifting business models, marketing strategies, and the new ?common sense? in the music industries: the gatekeeping and colonization of popular music by brands.

Popular Music as Promotion is important reading for students and scholars of media and communication studies, cultural studies and sociology, and will appeal to anyone interested in new intersections of popular music, digital media and promotional culture.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Music > Genres & Styles - Pop Vocal
Music > Business Aspects
Wydawca:
Polity Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780745692227
Rok wydania:
2017
Ilość stron:
216
Waga:
0.31 kg
Wymiary:
15.4 x 22.8 x 1.7
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

"This is a truly excellent book. Based on a wealth of original research, including interviews with music and brand personnel, plus analysis of trade magazines and conventions, it makes a powerful argument about the way popular music has become subsumed under branding and advertising. Important."
Jason Toynbee, formerly of The Open University

"Leslie Meier asks hard questions about what music is for, at a time when corporate brands own, produce and distribute what we listen to. Her analysis of contemporary licensing, digital marketing and artist–brands brings new depth and subtlety to the ongoing tensions between art and commerce. Popular Music as Promotion makes a valuable contribution to critical scholarship on our thoroughly promotional culture."
Melissa Aronczyk, Rutgers University

Acknowledgements

Introduction: Popular Music, Branding, and Promotional Culture

1 From Commodities to Commercials? The Rise of Promotion in the Music Industries

2 Capitalizing on Music: From Sound Recordings to ′Artist–Brands′

3 Brands: The New Gatekeepers

4 ′Flexible′ Capitalism and Popular Music: Branding Culture, Designing ′Difference′

5 Conclusions

Notes

References

Index

Leslie M. Meier is Lecturer in Media and Communication at the University of Leeds. Her research examines the music and cultural industries, advertising, marketing and promotional culture, and consumer culture inside contemporary capitalism.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia