• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Performance and Philosophy - Interdisciplinary Approaches to the Performing Arts » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Performance and Philosophy - Interdisciplinary Approaches to the Performing Arts

ISBN-13: 9783639047899 / Angielski / Miękka / 2008 / 260 str.

Ola Johansson
Performance and Philosophy - Interdisciplinary Approaches to the Performing Arts Ola Johansson 9783639047899 VDM Verlag - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Performance and Philosophy - Interdisciplinary Approaches to the Performing Arts

ISBN-13: 9783639047899 / Angielski / Miękka / 2008 / 260 str.

Ola Johansson
cena 367,23 zł
(netto: 349,74 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 365,22 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The dissertation explores interpretive conditions of contemporary performance art and interdisciplinary studies. It sets out with a discussion of Richard Foreman's I've Got the Shakes (1995), which is perceived as a paradigmatic example of postmoderm performance. The event exposes two contradictory practices: one pertaining to a postmodernist mode of performance and the other to a culture-historic practice of ritual. This conflict leads to the interpretive challenge of writing about cultural practices that are only partially semantic. Theatre has always depended on practical modes of knowledge and action, and yet performance studies have traditionally focused on conceptual qualities of theatre. As long as scholars saw performance and language as mirrors of the world, a preconceived mimetic correspondence justified their analyses. This conformity has been disputed by philosophers such as Wittgenstein, Austin, Goodman, and Butler who rather consider communication in terms of a set of social practices. Performances by artists such as Lars Noren and Christoph Marthaler are thus interpreted by means of comparative schemes in relation to cognate cultural sites, events, and practices."

The dissertation explores interpretive conditions of contemporary performance art and interdisciplinary studies. It sets out with a discussion of Richard Foremans Ive Got the Shakes (1995), which is perceived as a paradigmatic example of postmoderm performance. The event exposes two contradictory practices: one pertaining to a postmodernist mode of performance and the other to a culture-historic practice of ritual. This conflict leads to the interpretive challenge of writing about cultural practices that are only partially semantic. Theatre has always depended on practical modes of knowledge and action, and yet performance studies have traditionally focused on conceptual qualities of theatre. As long as scholars saw performance and language as mirrors of the world, a preconceived mimetic correspondence justified their analyses. This conformity has been disputed by philosophers such as Wittgenstein, Austin, Goodman, and Butler who rather consider communication in terms of a set of social practices. Performances by artists such as Lars Norén and Christoph Marthaler are thus interpreted by means of comparative schemes in relation to cognate cultural sites, events, and practices.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Philosophy > Filozofia
Wydawca:
VDM Verlag
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783639047899
Rok wydania:
2008
Ilość stron:
260
Waga:
0.35 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.4
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Johansson, Ola Dr. Ola Johansson has studied at City University of New York and Stockholm University (Sweden). The Room\'s Need of a Name: A Philosophical Study of Performance was awarded the prize for best PhD in the humanities at Stockholm University in 2000. He currently holds a double assignment at Lancaster University (UK) and Stockholm University.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia