• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

King Football: Sport and Spectacle in the Golden Age of Radio and Newsreels, Movies and Magazines, the Weekly and the Daily Press » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

King Football: Sport and Spectacle in the Golden Age of Radio and Newsreels, Movies and Magazines, the Weekly and the Daily Press

ISBN-13: 9780807855454 / Angielski / Miękka / 2004 / 512 str.

Michael Oriard
King Football: Sport and Spectacle in the Golden Age of Radio and Newsreels, Movies and Magazines, the Weekly and the Daily Press Oriard, Michael 9780807855454 University of North Carolina Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

King Football: Sport and Spectacle in the Golden Age of Radio and Newsreels, Movies and Magazines, the Weekly and the Daily Press

ISBN-13: 9780807855454 / Angielski / Miękka / 2004 / 512 str.

Michael Oriard
cena 184,22
(netto: 175,45 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 178,64
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This landmark work explores the vibrant world of football from the 1920s through the 1950s, a period in which the game became deeply embedded in American life. Though millions experienced the thrills of college and professional football firsthand during these years, many more encountered the game through their daily newspapers or the weekly Saturday Evening Post, on radio broadcasts, and in the newsreels and feature films shown at their local movie theaters. Asking what football meant to these millions who followed it either casually or passionately, Michael Oriard reconstructs a media-created world of football and explores its deep entanglements with a modernizing American society.

Football, claims Oriard, served as an agent of "Americanization" for immigrant groups but resisted attempts at true integration and racial equality, while anxieties over the domestication and affluence of middle-class American life helped pave the way for the sport's rise in popularity during the Cold War. Underlying these threads is the story of how the print and broadcast media, in ways specific to each medium, were powerful forces in constructing the football culture we know today.


" Oriard] captures the self-aggrandizing illogic of the game's cultural role in his absorbing study of early 20th-century culture.--New York Times

"This excellent book should be required reading on any American Studies course worth the name. . . . Oriard's detailed and well-written work shows us how the game has been constructed through notions of national, gendered and ethnic--and, as he insists, also class--identities.--Journal of American Studies

In this landmark work exploring the vibrant world of football from the 1920s through the 1950s, Michael Oriard explores how the mass media shaped and were shaped by the exploding popularity of football. King Football is at once a sweeping cultural history of football, a provocative study of the power of print and broadcast media, and a compelling investigation of American attitudes about race, class, and gender and their relationship to sport.

Kategorie:
Sport
Kategorie BISAC:
Sports & Recreation > Football
Language Arts & Disciplines > Journalism
Social Science > Popular Culture
Wydawca:
University of North Carolina Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780807855454
Rok wydania:
2004
Wydanie:
Revised
Ilość stron:
512
Wymiary:
23.5 x 15.6
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane
Oriard, Michael A former football player for Notre Dame and the Ka... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia