ISBN-13: 9783639891607 / Polski / Miękka / 2014 / 224 str.
Czy dziecko mo e uczy si przez przypadek"? Czy nauka musi by owiana negatywnymi do wiadczeniami, i mudn prac ? Czy w wieku przedszkolnym mo na mowi o duchowo ci? Odpowiedzi na te pytania po cz ci odnale mo na w systemie pedagogicznym Marii Montessori ktory mimo up ywu lat wci nie straci na swojej aktualno ci. Systemie w ktorym nie tylko mowi si o dziecku jako najwa niejszej osobie pedagogicznych oddzia ywa, lecz pokazuje si w jaki sposob pracowa by nie przeszkadza ma emu cz owiekowi w jego naturalnym rozwoju. Publikacja ta jest nijako apelem do przysz ych pedagogow aby nie probowali rosn za dziecko," umniejszaj c tym samym wiar w ogromny potencja drzemi cy w ma ym cz owieku. Bowiem jak s usznie zauwa y Konfucjusz zasada jak wyznaj dzieci podczas swej aktywno ci jest bardo prosta Powiedz mi a zapomn, poka mi a zapami tam, pozwol mi to zrobi, a zrozumiem." Dok adnie te zasad wcieli a w ycie Maria Montessori pokazuj c i je eli s owa jednego z jej wychowankow: Pomo mi zrobi to samemu"- wcieli si w ycie dzieci ujawniaj tak ogromny potencja o ktorego istnienie nikt ich nie pos dza "
Czy dziecko może uczyć się „przez przypadek"? Czy nauka musi być owiana negatywnymi doświadczeniami, i żmudną pracą? Czy w wieku przedszkolnym można mówić o duchowości? Odpowiedzi na te pytania po części odnaleźć można w systemie pedagogicznym Marii Montessori który mimo upływu lat wciąż nie stracił na swojej aktualności. Systemie w którym nie tylko mówi się o dziecku jako najważniejszej osobie pedagogicznych oddziaływań, lecz pokazuje się w jaki sposób pracować by nie przeszkadzać małemu człowiekowi w jego naturalnym rozwoju. Publikacja ta jest nijako apelem do przyszłych pedagogów aby nie próbowali „rosnąć za dziecko", umniejszając tym samym wiarę w ogromny potencjał drzemiący w małym człowieku. Bowiem jak słusznie zauważył Konfucjusz zasada jaką wyznają dzieci podczas swej aktywności jest bardo prosta „Powiedz mi a zapomnę, pokaż mi a zapamiętam, pozwól mi to zrobić, a zrozumiem". Dokładnie te zasadę wcieliła w życie Maria Montessori pokazując iż jeżeli słowa jednego z jej wychowanków: „Pomóż mi zrobić to samemu"- wcieli się w życie dzieci ujawniają tak ogromny potencjał o którego istnienie nikt ich nie posądzał