• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Indian Journalism and the Impact of Social Media » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Indian Journalism and the Impact of Social Media

ISBN-13: 9783031073205 / Angielski / Miękka / 2023

Dhiman Chattopadhyay
Indian Journalism and the Impact of Social Media Dhiman Chattopadhyay 9783031073205 Springer International Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Indian Journalism and the Impact of Social Media

ISBN-13: 9783031073205 / Angielski / Miękka / 2023

Dhiman Chattopadhyay
cena 403,47 zł
(netto: 384,26 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 385,52 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book is a pan-India study that examines social media’s impact on Indian journalism, highlights emerging challenges, and discusses the way forward for India’s newsrooms. A result of three years of field work, the project uses mixed-methods research – a survey of nearly 300 journalists from 15 Indian cities, followed by in-depth interviews with 25 senior editors – to analyze and explain journalists’ perceptions about social media’s usefulness and credibility, factors that influence their online news sourcing and sharing decisions, resultant challenges for newsrooms, and ways to address those challenges. The findings offer unique insights into how newer forces are influencing journalistic  practices in an online-first era.  Key differences emerge in perceptions between Indian journalists and their Western compatriots about who or what influence their actions. The findings also raise questions about Gatekeeping  as a term to describe journalistic work in 21st Century India's newsrooms. The findings and the conclusions will hopefully help journalists, educators, and anyone interested in Indian journalism gain a deeper, more meaningful understanding about social media’s impact on Indian journalism, and the way ahead for India’s newsrooms.  

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Journalism
Social Science > Media Studies
Social Science > Ethnic Studies - Asian Studies
Wydawca:
Springer International Publishing
Seria wydawnicza:
Palgrave Studies in Journalism and the Global South
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783031073205
Rok wydania:
2023
Waga:
0.37 kg
Wymiary:
21.0 x 14.8
Oprawa:
Miękka
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1.Introduction.- 2.Journalism in an online-first era.- 3.Gates & influences: Theoretical framework.- 4.Building blocks: framework and methodology.- 5.Perceptions & influences: findings from the survey.- 6.Social media’s impact on Indian journalism: Editors speak.- 7.Emerging challenges & the way ahead.- 8.Implications.


Dhiman Chattopadhyay is an assistant professor in the Department of Communication, Journalism and Media, at Shippensburg University, USA. 


“This outstanding book offers an important, in-depth look at how social media affect journalism in the world’s largest democracy. It’s a must-read for anybody interested in how journalists around the world cope with the challenges of digital news and information.”

Lars Willnat, John Ben Snow Research Professor, Syracuse University, USA

“…a must read for all media professionals and will provide valuable insights about the challenges and trends in current journalism practice in India.”
Sundeep Muppidi, Professor of Communication at the University of Hartford, USA

“…a comprehensive, thoughtful, and very readable analysis of the space social media occupies in Indian journalism.”
Jyotika Ramaprasad, Professor in the School of Communication at the University of Miami, USA

This book is a pan-India study that examines social media’s impact on Indian journalism, highlights emerging challenges, and discusses the way forward for India’s newsrooms. A result of three years of field work, the project uses mixed-methods research – a survey of nearly 300 journalists from 15 Indian cities, followed by in-depth interviews with 25 senior editors – to analyze and explain journalists’ perceptions about social media’s usefulness and credibility, factors that influence their online news sourcing and sharing decisions, resultant challenges for newsrooms, and ways to address those challenges. The findings offer unique insights into how newer forces are influencing journalistic  practices in an online-first era.  Key differences emerge in perceptions between Indian journalists and their Western compatriots about who or what influence their actions. The findings also raise questions about Gatekeeping  as a term to describe journalistic work in 21st Century India's newsrooms. The findings and the conclusions will hopefully help journalists, educators, and anyone interested in Indian journalism gain a deeper, more meaningful understanding about social media’s impact on Indian journalism, and the way ahead for India’s newsrooms.  

Dhiman Chattopadhyay is an assistant professor in the Department of Communication, Journalism and Media, at Shippensburg University, USA. 




Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia