• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

I Shop in Moscow: Advertising and the Creation of Consumer Culture in Late Tsarist Russia » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

I Shop in Moscow: Advertising and the Creation of Consumer Culture in Late Tsarist Russia

ISBN-13: 9780875806488 / Angielski / Twarda / 2011 / 334 str.

Sally West
I Shop in Moscow: Advertising and the Creation of Consumer Culture in Late Tsarist Russia Sally West 9780875806488 Northern Illinois University Press - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

I Shop in Moscow: Advertising and the Creation of Consumer Culture in Late Tsarist Russia

ISBN-13: 9780875806488 / Angielski / Twarda / 2011 / 334 str.

Sally West
cena 184,22
(netto: 175,45 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 183,46
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

This groundbreaking book is the first to study the cultural history of advertising in imperial Russia. In the first part of the book, West describes the development of advertising as an industry, discussing responses from both the business community and the state. The emergence of Russian advertising and consumer culture played a formative role in unsettling traditional tsarist society by promoting the aspirations of self-fulfillment through consumption. Encouraging a consumerist ethic at odds with an autocratic society, advertising spoke the language of both tradition and modernity, simultaneously perpetuating and undermining the values of the past. The rise of pervasive, mass-circulation advertising in tsarist society created paradoxes that reflect the tensions in late imperial Russia a peasant society swiftly becoming a world industrial power, a modernizing economy within a patriarchal culture, and a population becoming consumers and citizens while still subjects of the tsar.

West presents a cultural study of central themes that form the advertising messages themselves, including consumption as a progressive and civilizing force, the deliberate creation of consumer as a new identity, the perpetuation and reformulation of gender roles, and the appropriation and commodification of Russian cultural motifs. In an analysis of the advertisements themselves, West incorporates numerous illustrations from the mass-circulation press and the poster collection of the Russian National Library, many of which are difficult to access and unknown to most scholars.

"I Shop in Moscow" offers an unexplored perspective for anyone interested in the comparative study of consumer culture and advertising. West s original study will appeal to scholars and students of advertising and Russian history, as well as those working in gender studies, folklore, and cultural history."

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Russia & the Former Soviet Union
Business & Economics > Reklama i promocja
Business & Economics > Historia ekonomii
Wydawca:
Northern Illinois University Press
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780875806488
Rok wydania:
2011
Ilość stron:
334
Waga:
0.59 kg
Wymiary:
23.37 x 15.75 x 2.29
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Obwoluta


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia