• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Decentralized Decision-Making in Schools: The Theory and Evidence on School-Based Management » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Decentralized Decision-Making in Schools: The Theory and Evidence on School-Based Management

ISBN-13: 9780821379691 / Angielski / Miękka / 2009 / 124 str.

Harry Anthony Patrinos; Felipe Barrera-Osorio; Tazeen Fasih
Decentralized Decision-Making in Schools: The Theory and Evidence on School-Based Management Barrera-Osorio, Felipe 9780821379691 World Bank Publications - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Decentralized Decision-Making in Schools: The Theory and Evidence on School-Based Management

ISBN-13: 9780821379691 / Angielski / Miękka / 2009 / 124 str.

Harry Anthony Patrinos; Felipe Barrera-Osorio; Tazeen Fasih
cena 101,76
(netto: 96,91 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 96,51
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

An increasing number of developing countries are introducing school-based management (SBM) reforms that are aimed at empowering principals and teachers or at strengthening their professional motivation, thereby enhancing their sense of school ownership. Many of these reforms have also strengthened parental involvement in the schools. SBM programs take many different forms in terms of who has the decision-making power and the degree of decision making that devolves to the school level. While some programs transfer authority only to school principals or teachers, others encourage or mandate parental and community participation, often through school committees. SBM has the potential to become a low-cost way of making public education spending more efficient by increasing the accountability of those involved and by empowering those individuals to improve learning outcomes. 'Decentralized Decision-Making in Schools' reviews more than 20 country experiences with SBM in Africa, Asia, Europe, Latin America and the Caribbean, the Middle East and North Africa, and North America. For each country, the authors provide a brief description of the SBM reform along with any evidence regarding its impact on a variety of indicators, from student test scores and dropout and retention rates, to parent and teacher perceptions of the reform's benefits. Overall, the authors found that SBM has had a positive impact on some variables--mainly in reducing repetition and failure rates, and in improving attendance rates--but has had mixed results on others such as test scores, possibly due to the timing of the reform. 'Decentralized Decision-Making in Schools' will be useful to teams preparing education projects with an emphasis on decentralized authority, to education officials interested in school reform, and to governments worldwide looking to improve education for all students.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Finance
Business & Economics > Education
Education > Administration - General
Wydawca:
World Bank Publications
Seria wydawnicza:
Directions in Development
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780821379691
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000367289
Ilość stron:
124
Waga:
0.25 kg
Wymiary:
22.61 x 14.99 x 1.02
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Patrinos, Harry Anthony Harry Anthony Patrinos is Lead Education Economist... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia