• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders

ISBN-13: 9781783532988 / Angielski / Miękka / 2016 / 250 str.

Witold Henisz
Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders Witold Henisz 9781783532988 Greenleaf - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Corporate Diplomacy: Building Reputations and Relationships with External Stakeholders

ISBN-13: 9781783532988 / Angielski / Miękka / 2016 / 250 str.

Witold Henisz
cena 160,26
(netto: 152,63 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 159,27
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

* Profiles firms at the forefront of corporate diplomacy
* Explores a fundamental challenge faced by managers of multinational corporations
* Presents new tools to help develop smarter corporate strategies for stakeholder engagement

Managers of multinational organizations are struggling to win the strategic competition for the hearts and minds of external stakeholders. These stakeholders differ fundamentally in their worldview, their understanding of the market economy and their aspirations and fears for the future. Their collective opinions of managers and corporations will shape the competitive landscape of the global economy and have serious consequences for businesses that fail to meet their expectations.

This important book argues that the strategic management of relationships with external stakeholders - what the author calls -Corporate Diplomacy- - is not just canny PR, but creates real and lasting business value. Using a mix of colorful examples, practically relevant tools and considered perspectives, the book hones in on a fundamental challenge that managers of multinational corporations face as they strive to compete in the 21st century.

As falling communication costs shrink, the distance between external stakeholders and shareholder value is increasingly created and protected through a strategic integration of the external stakeholder facing functions. These include government affairs, stakeholder relations, sustainability, enterprise risk management, community relations and corporate communications. Through such integration, the place where business, politics and society intersect need not be a source of nasty surprises or unexpected expenses.

Most of the firms profiled in the book are now at the frontier of corporate diplomacy. But they didn't start there. Many of them were motivated by past failings. They fell into conflicts with critical stakeholders - politicians, communities, NGO staffers, or activists - and they suffered. They experienced delays or disruptions to their operations, higher costs, angry customers, or thwarted attempts at expansion. Eventually, the managers of these companies developed smarter strategies for stakeholder engagement. They became corporate diplomats. The book draws on their experiences to take the reader to the forefront of stakeholder engagement and to highlight the six elements of corporate diplomacy.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Political Science > International Relations - Diplomacy
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Etyka w biznesie i odpowiedzialność społeczna
Wydawca:
Greenleaf
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781783532988
Rok wydania:
2016
Ilość stron:
250
Waga:
1.24 kg
Wymiary:
23.11 x 15.49 x 1.52
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Henisz, Witold J.

Henisz, Witold Witold Henisz is the Deloitte & Touche Professor o... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia