• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Contexts of Learning Mathematics and Science: Lessons Learned from Timss » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Contexts of Learning Mathematics and Science: Lessons Learned from Timss

ISBN-13: 9780415362252 / Angielski / Twarda / 2006 / 448 str.

Tjeerd Plomp; Sarah Howie
Contexts of Learning Mathematics and Science: Lessons Learned from Timss Howie, Sarah J. 9780415362252 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Contexts of Learning Mathematics and Science: Lessons Learned from Timss

ISBN-13: 9780415362252 / Angielski / Twarda / 2006 / 448 str.

Tjeerd Plomp; Sarah Howie
cena 223,87 zł
(netto: 213,21 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 216,55 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book reports valuable research from across the world that addresses questions on what background and contextual factors are related to achievement in mathematics and sciences. All studies utilized data from the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS) conducted under the auspices of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) in 1995, and repeated in 1998.
In many countries researchers have started secondary analysis of the data in search for relationships between contextual factors and achievement. In these analyses two different approaches can be distinguished, which can be characterized by the metaphors of 'fishing' and 'hunting'. In the 'fishing' approach, researchers in principle begin with an open mind, considering all possible context variables as possible explanatory variables. Applying analysis techniques like regression analysis, Lisrel, PLS, HLM, and MLn, they try to identify which factors within their countries or across a number of countries. In the 'hunting' approach, researchers have reasons to choose certain context variables upfront and research whether these variables account for part of the variance in the mathematics and/or science achievement. Truly international in scope the book includes contributions from over 15 countries around the world including the USA, South Africa, The Netherlands, Germany and Japan.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Teaching - Subjects - Mathematics
Education > Teaching - Subjects - Science & Technology
Education > Teaching - Subjects - Social Science
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
Contexts of Learning (Hardcover)
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415362252
Rok wydania:
2006
Numer serii:
000123252
Ilość stron:
448
Waga:
0.78 kg
Wymiary:
23.83 x 16.76 x 2.97
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Part 1:Introduction to TIMSS and to the Book  1. Lessons from Cross-National Research on Context and Achievement: Hunting and Fishing in the TIMSS Landscape  2. TIMSS: Purpose and Design  3. Using Indicators of Educational Contexts in TIMSS  4. Inconsistent Student Responses to Questions Related to their Mathematics Lessons  5. Raising Achievement Levels in Mathematics and Science Internationally: What Really Matters.  Part 2: Background Variables and Achievement: Single Country Studies  6. The Effects of Student, Class, and School Characteristics on TIMSS 1999 Mathematics Achievement in Flanders  7. Factors Related to Mathematics Achievement in Chile  8. Modeling Mathematics Achievement in Cyprus  9. Student and School Factors Affecting Finnish Mathematics Achievement: Results from TIMSS 1999 Data  10. The Role of Students' Characteristics and Family Background in Iranian Students' Mathematics Achievement  11. Multi-Level Factors Affecting the Performance of South African Pupils in Mathematics  12. Factors Affecting Korean Students' Achievement in TIMSS 1999  Part 3: Background Variables and Achievement: Multiple Country Studies  13. Exploring Influential Factors on Mathematics Achievement in Grade 8 in the Netherlands, Belgium, Flanders and Germany: Results of Secondary Analysis on TIMSS 1995 Data  14. Participation and Achievement in Science: An Examination of Gender Differences in Canada, the USA and Norway  15. Predictors of Student Achievement in TIMSS 1999 and Philippine Results  Part 4: Curriculum Related Variables and Achievement  16. Exploring the Change in Bulgarian Eighth Grade Mathematics Performance from TIMSS 1995 to TIMSS 1999  17. Curriculum Coherence: Does the Logic Underlying the Organization of Subject Matter?  18. Curricular Effects in Patterns of Student Responses to TIMSS Science Items  19. Towards a Science Achievement Framework: The Case of TIMSS-R Study  20. Background to Japanese Students’ Achievement in Science and Mathematics  Part 5: Teaching Aspects/Classroom Processes, School Management Variables and Achievement  21. Linking TIMSS to Research on Learning and Instruction:
A Re-Analysis of the German TIMSS and TIMSS Video Data  22. Where to Look for Student Sorting and Class-Size Effects: Identification and Quest for Causes Based on International Evidence  23. Grouping in Science and Mathematics Classrooms in Israel  24. Factors Associated with Cross-National Variation in Mathematics and Science Achievement Based on TIMSS 1999 Data

Sarah J. Howie, Tjeerd Plomp

Plomp, Tjeerd TJEERD PLOMP is Professor, University of Twente, N... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia