• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Consumer Culture in Latin America » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Consumer Culture in Latin America

ISBN-13: 9781349343393 / Angielski / Miękka / 2012 / 235 str.

John Sinclair; Anna Cristina Pertierra; J. Sinclair
Consumer Culture in Latin America John Sinclair Anna Cristina Pertierra J. Sinclair 9781349343393 Palgrave MacMillan - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Consumer Culture in Latin America

ISBN-13: 9781349343393 / Angielski / Miękka / 2012 / 235 str.

John Sinclair; Anna Cristina Pertierra; J. Sinclair
cena 201,24
(netto: 191,66 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 192,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

How can we understand consumption in a region known for its cultural richness and vast inequalities? What do Latin Americans consume, and why? Examining topics from tango and samba to sex workers in Costa Rica, from eating tamales to selling ice in the Andes, and from building and moving houses to buying cell phones, this collection brings together original research on some of the many forms of consumption and consumers that contribute to Latin American cultures and histories. Contributors include sociologists, anthropologists, media and cultural studies scholars, geographers and historians, showcasing diverse approaches to understanding Latin American consumption practices and consumer culture.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Political Science > Ekonomia polityczna
Political Science > Public Policy - Economic Policy
Political Science > Public Policy - Cultural Policy
Wydawca:
Palgrave MacMillan
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781349343393
Rok wydania:
2012
Wydanie:
2012
Ilość stron:
235
Waga:
0.29 kg
Wymiary:
21.59 x 13.97 x 1.32
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

"This rich and diverse collection of studies of consumers and consumption in Latin America provides a wonderfully vivid window on class, politics, popular culture, international political economy, and the history of everyday life. This will be an enormously useful text for students of cultural and media studies and scholars throughout the social sciences. Its particularly good to see such a geographically diverse collection of authors engaged in this book." - Barry Carr, Visiting Professor, University of California and Fordham University, US, and Senior Fellow, Institute of Latin American Studies, La Trobe University, Australia

"Writings about consumption are so often anecdotal, superficial, and in essence judgemental, which is precisely why this volume, which is none of these things, is both welcome and necessary. The core is an empathetic engagement with consumers across Latin America. The extraordinary range of topics shows just how absurd it is to try and understand everyday life without dealing with consumption, because, in so many respects, this simply is the contemporary world of Latin America. The volume also succeeds in addressing advertising, banking, business and branding as the essential context, without reducing consumption to these forces." - Daniel Miller, Professor of Anthropology, University College London

Understanding Consumer Culture in Latin America; J.Sinclair  & A.C.Pertierra PART I: TRANSNATIONAL DEVELOPMENTS New Social and Business Models in Latin American Music; G.Yúdice The Advertising Industry in Latin America: A Contemporary Overview; J.Sinclair PART II: GETTING AND SPENDING From 'Country of the Future' to Emergent Country: Popular Consumption in Brazil; R.G.Oliven  & R.P.Machado Chile's Forgotten Consumers: Poor Urban Families, Consumption Strategies, and the Moral Economy of Risk in Santiago; J.Stillerman Peasants and Pirámides: Consumer Fantasies in the Colombian Andes; J.Antrosio PART III: DOMESTIC PRACTICE Decorating the New House: The Material Culture of Social Mobility; T.Ariztia Stitching Identities: Clothing Production and Consumption in Mexico City; M.Francois Christmas Tamales in Costa Rica (1900-1930); P.V.Jiménez , translated by Fergus Grealy and Anna Cristina Pertierra PART IV: IMAGES AND SOUNDSCAPES Quinceañera: Coming of Age through Digital Photography in Cuba; A.C.Pertierra Images of Work for Consumption: Factory's Representations in Ideological Propaganda and Advertising; V.Casaqui , translated by Marcela Ferreira da Silva and Anna Cristina Pertierra Tango, Samba and National Identities: Similarities and Differences in the Foundational Myths of 'Mi Noche Triste' and 'Pelo Telefone'; R.Helal  & H.R.Lovisolo , translated by Marc Figuerola Delgado and Anna Cristina Pertierra PART V: SPACES AND PLACES Spaces of Consumerism and the Consumption of Space: Tourism and Social Exclusion in the 'Mayan Riviera'; D.M.Navarrete  & M.Redclift Singing for Shaved Ice: Glacial Loss and Raspadilla in the Peruvian Andes; K.W.Dunbar  & K.D.M.Marcoa Becoming Middle Class? Consumption, Respectability and Place in Sex Tourism; M.Rivers-Moore

ARC Postdoctoral Research Fellow, University of Queensland, Australia

Sinclair, John Professor John Sinclair (co-author of the highly-p... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia