• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Commercialised History: Popular History Magazines in Europe: Approaches to a Historico-Cultural Phenomenon as the Basis for History Teaching » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Commercialised History: Popular History Magazines in Europe: Approaches to a Historico-Cultural Phenomenon as the Basis for History Teaching

ISBN-13: 9783631657799 / Angielski / Twarda / 2014 / 377 str.

Susanne Popp
Commercialised History: Popular History Magazines in Europe: Approaches to a Historico-Cultural Phenomenon as the Basis for History Teaching Hannig, Miriam 9783631657799 Peter Lang AG - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Commercialised History: Popular History Magazines in Europe: Approaches to a Historico-Cultural Phenomenon as the Basis for History Teaching

ISBN-13: 9783631657799 / Angielski / Twarda / 2014 / 377 str.

Susanne Popp
cena 422,98
(netto: 402,84 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 418,66
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This volume of essays is the result of the EU project -EHISTO-, which dealt with the mediation of history in popular history magazines and explored how history in the commercialised mass media can be used in history teaching in order to develop the media literacy and the transcultural competences of young people. The volume offers articles which for the first time address the phenomenon of popular history magazines in Europe and their mediating strategies in a foundational way. The articles are intended as introductory material for teachers and student teachers. The topic also offers an innovative approach in terms of making possible a European cross-country comparison, in which results based on qualitative and quantitative methods are presented, related to the content focus areas profiled in the national magazines."

Kategorie:
Nauka, Historia
Kategorie BISAC:
History > Historiography
Education > Teaching - General
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Wydawca:
Peter Lang AG
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783631657799
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
377
Waga:
0.59 kg
Wymiary:
20.83 x 14.99 x 2.79
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01

Contents: Susanne Popp/Jutta Schumann/Miriam Hannig: Preface - Jutta Schumann/Susanne Popp/Miriam Hannig: EHISTO - European History Crossroads as pathways to intercultural and media education - Report about the EU-project - Susanne Popp: Popular history magazines between transmission of knowledge and entertainment - some theoretical remarks - Fabio Crivellari: Bygone news. The journalistic formatting of history - Stephan Jaeger: Popular historical writing from a narratological perspective - Susanne Kinnebrock: Why Napoleon is exciting time after time: media logics and history - Manuela Glaser: Popular knowledge communication in history magazines from a receptional psychology point of view - Michael Wobring: The Function and use of image documents in German popular history magazines - Marianne Sjöland: The use of history in popular history magazines. A theoretical approach - Claudius Springkart: Popular history magazines in Germany - Terry Haydn: History magazines in the UK - Monika Vinterek: The use of powerful men, naked women and war to sell. Popular history magazines in Sweden - Katja Gorbahn: Perpetrators, victims, heroes - the Second World War and National Socialism in Danish history magazines - Miriam Hannig: Popular history magazines between information and entertainment. A qualitative study on the expectations of consumers - Terry Haydn: A case study of the use of popular history magazines in history teaching in England.

Susanne Popp is professor of History Didactics at the University of Augsburg (Germany) and chairwoman of the International Society for History Didactics. Together with Jutta Schumann, who works as a research associate at the University of Augsburg, and Miriam Hannig, she managed the EU project EHISTO (2012-2014).



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia