• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Learn C++ for Game Development » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Learn C++ for Game Development

ISBN-13: 9781430264576 / Angielski / Miękka / 2014 / 324 str.

Bruce Sutherland
Learn C++ for Game Development Bruce Sutherland   9781430264576 APress - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Learn C++ for Game Development

ISBN-13: 9781430264576 / Angielski / Miękka / 2014 / 324 str.

Bruce Sutherland
cena 301,89
(netto: 287,51 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 289,13
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!

If you're new to C++ but understand some basic programming, then Learn C++ for Game Development lays the foundation for the C++ language and API that you'll need to build game apps and applications. Learn C++ for Game Development will show you how to:

  • Master C++ features such as variables, pointers, flow controls, functions, I/O, classes, exceptions, templates, and the Standard Template Library (STL)
  • Use design patterns to simplify your coding and make more powerful games
  • Manage memory efficiently to get the most out of your creativity
  • Load and save games using file I/O, so that your users are never disappointed
Most of today's popular console and PC game platforms use C++ in their SDKs. Even the Android NDK and now the iOS SDK allow for C++; so C++ is growing in use for today's mobile game apps. Game apps using C++ become much more robust, better looking, more dynamic, and better performing. After reading this book, you'll have the skills to become a successful and profitable game app or applications developer in today's increasingly competitive indie game marketplace. The next stage is to take the foundation from this book and explore SDKs such as Android/Ouya, PlayStation, Wii, Nintendo DS, DirectX, Unity3D, and GameMaker Studio to make your career really take off.

Kategorie:
Informatyka, Programowanie
Kategorie BISAC:
Computers > Computer Science
Computers > Languages - C++
Computers > Programming - Games
Wydawca:
APress
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781430264576
Rok wydania:
2014
Ilość stron:
324
Waga:
0.55 kg
Wymiary:
23.5 x 19.05 x 1.73
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Wydanie ilustrowane

1. Beginning C++

Part 1: Procedural Programming

2. Writing a Guessing Game with C++ Types

3. Creating Calculators with Operators

4. Beginning C++ Game Development with Arrays

5. Functions, the Building Blocks of C++

6. Making Decisions with Flow Control

7. Organizing Projects Using Files and Namespaces

Part 2: Object Oriented Programming

8. Object-Oriented Programming with Classes

9. Controlling Data with Access Modifiers

10. Building Games with Inheritance

11. Designing Game Code with Polymorphism

12. Copying and Assigning Data to Objects

Part 3: The Standard Template Library

13. The STL String Class

14. STL Array and Vector

15. STL List

16. STL's Associative Containers

17. STL's Stack and Queue

18. STL's Bitset

19. Using the STL in Text Adventure

Part 4: Templates and Metaprogramming

20. Template Programming

21. Practical Template Programming

Part 5: C++ Game Development

22. Managing Memory for Game Developers

23. Useful Design Patterns for Game Development

24. Using File IO to Save and Load Games

25. Speeding Up Games with Concurrent Programming

26. Supporting Multiple Platforms in C++

27. Wrapping Up

Bruce Sutherland is a video game programmer hailing from Dundee, Scotland. He graduated with a Bsc (Hons) Computer Games Technology from the University of Abertay, Dundee in Scotland, graduating in 2005. After graduating he began his first job in the games industry at 4J Studios where he worked on Star Trek: Encounters (PS2), The Elder Scrolls IV: Oblivion (PS3), Star Trek: Conquest (PS2, Wii), Ducati Moto (NDS) and AMF Pinbusters! (NDS). In July 2008 he moved from Dundee to Melbourne Australia where he joined Visceral Studios and was a software engineer on Dead Space (Xbox 360, PS3, PC), The Godfather II (Xbox 360, PS3, PC) and Dead Space 3 (Xbox 360, PS3, PC). He developed an interest in developing for Android in his spare time and writes tutorials on his blog at http://brucesutherland.blogspot.com.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia