• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Market Dominance: How Firms Gain, Hold, or Lose It and the Impact on Economic Performance » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Market Dominance: How Firms Gain, Hold, or Lose It and the Impact on Economic Performance

ISBN-13: 9780275956042 / Angielski / Twarda / 1998 / 280 str.

David I. Rosenbaum
Market Dominance: How Firms Gain, Hold, or Lose It and the Impact on Economic Performance Rosenbaum, David 9780275956042 Praeger Publishers - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Market Dominance: How Firms Gain, Hold, or Lose It and the Impact on Economic Performance

ISBN-13: 9780275956042 / Angielski / Twarda / 1998 / 280 str.

David I. Rosenbaum
cena 358,68
(netto: 341,60 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 355,74
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Economic theorizing suggests that firms can acquire and maintain market dominance in a number of ways. Some economists argue that firms attain dominance only by being relatively more efficient than their rivals and retain leadership only by staying more efficient than their rivals. Others argue that efficiency is not the only source of dominance and that leaders can retain preeminence even if they are inefficient. This book attempts to sort out the relevant points by exploring market dominance experienced by firms in ten different industries. It examines factors that led to acquiring, holding and in some cases losing dominance and asks whether those factors were consistent with economic efficiency.

The results suggest that both schools make valid points. Generally, firms that rose to dominance were market pioneers and did so using economically-efficient strategies. In some cases, however, firms rose to dominance using inefficient strategies. Once they reached their ascendance, these firms engaged in a number of strategies, some efficient, others inefficient, to maintain their dominant positions.

Most of the firms examined eventually lost their dominance. In some cases, the market evolved too rapidly for any firm to maintain control. In other cases the fall was ushered along by federal antitrust and trade policy. In still other industries, it was due either to poor management or the firm becoming inefficient. However, even when some of these dominant firms became inefficient, the market system worked only very slowly to remove them.

The analysis has specific implications for antitrust policies toward dominant firms. Because the sources and consequences of dominance can be varied, neither a DEGREESIlaissez faire DEGREESR policy in favor nor a DEGREESIper se DEGREESR injunction against dominance is called for. A reasoned approach, tempered by underlying market conditions, is warranted toward the strategies used to acquire and maintain dominance.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Development - Economic Development
Business & Economics > Ekonometria
Business & Economics > Industrial Management
Wydawca:
Praeger Publishers
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780275956042
Rok wydania:
1998
Ilość stron:
280
Waga:
0.61 kg
Wymiary:
24.41 x 16.46 x 2.59
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Obwoluta
Rosenbaum, David I. Rosenbaum is affiliated with the University of Neb... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia