ISBN-13: 9788396594976 / Polski / miękka / 24 str.
Książka to dwujęzyczny chapbook zawierający wiersze i prozy angielskiego poety Roda Menghama w oryginale oraz w tłumaczeniu Renaty Senktas i Adama Zdrodowskiego.Rod Mengham jest autorem licznych publikacji poetyckich, ostatnio Unsung (2006), Chance of a Storm (2015), Grimspound & Inhabiting Art (2018), 2019 the vase in pieces (2019), oraz przekładów, w tym wyboru wierszy Andrzeja Sosnowskiego pt. Speedometry (2014). W 2020 za swoją poezję otrzymał nagrodę Cholmondely Award. Jest współredaktorem antologii Altered State: The New Polish Poetry (2003) i współautorem części pomieszczonych w niej tłumaczeń. Współredagował, razem z Johnem Kinsellą, antologię Vanishing Points: New Modernist Poems (2004). Jego najnowsza książka to Midnight in the Kant Hotel: Art in Present Times (Carcanet, 2021), zbiór esejów o twórczości wybranych artystów współczesnych. Był kuratorem wielu wystaw sztuki współczesnej, m.in. In The Realm Of The Senseless (Rondo Sztuki, Katowice, 2011), prezentującej dorobek braci Chapman. Zrealizował kilka filmów z artystą Markiem Atkinsem (soundingpolefilms); wspólnie stworzyli także album Still Moving (Veer Publications, 2014). Od 1992 jest redaktorem serii arkuszy poetyckich wydawanych przez Equipage, ostatnio Flatsharing (2022) francuskiej poetki Anne Portugal.
Książka to dwujęzyczny chapbook zawierający wiersze i prozy angielskiego poety Roda Menghama w oryginale oraz w tłumaczeniu Renaty Senktas i Adama Zdrodowskiego.Rod Mengham jest autorem licznych publikacji poetyckich, ostatnio Unsung (2006), Chance of a Storm (2015), Grimspound & Inhabiting Art (2018), 2019 the vase in pieces (2019), oraz przekładów, w tym wyboru wierszy Andrzeja Sosnowskiego pt. Speedometry (2014). W 2020 za swoją poezję otrzymał nagrodę Cholmondely Award. Jest współredaktorem antologii Altered State: The New Polish Poetry (2003) i współautorem części pomieszczonych w niej tłumaczeń. Współredagował, razem z Johnem Kinsellą, antologię Vanishing Points: New Modernist Poems (2004). Jego najnowsza książka to Midnight in the Kant Hotel: Art in Present Times (Carcanet, 2021), zbiór esejów o twórczości wybranych artystów współczesnych. Był kuratorem wielu wystaw sztuki współczesnej, m.in. In The Realm Of The Senseless (Rondo Sztuki, Katowice, 2011), prezentującej dorobek braci Chapman. Zrealizował kilka filmów z artystą Markiem Atkinsem (soundingpolefilms); wspólnie stworzyli także album Still Moving (Veer Publications, 2014). Od 1992 jest redaktorem serii arkuszy poetyckich wydawanych przez Equipage, ostatnio Flatsharing (2022) francuskiej poetki Anne Portugal.