W 2010 roku Kevin Systrom i Mike Krieger uruchomili fotograficzny serwis społecznościowy połączony z prostą aplikacją mobilną, która miała niezwykłą właściwość: dzięki udostępnionemu użytkownikom zestawowi filtrów wszystko mogło wyglądać tam lepiej niż w rzeczywistości. W krótkim czasie Instagram stał się niesamowicie popularny, również za sprawą celebrytów udostępniających tam mniej lub bardziej prywatne zdjęcia i filmy. Po niecałych dwóch latach firma, w której zatrudniano wówczas zaledwie trzynaście osób, została kupiona przez Facebooka za...
W 2010 roku Kevin Systrom i Mike Krieger uruchomili fotograficzny serwis społecznościowy połączony z prostą aplikacją mobilną, która miała ni...
Drawing on interviews with all the key figures at Instagram, No Filter vividly recreates the rise of the most successful photo app in history: from its origins in a Silicon Valley coffee shop, to its unprecedented billion-dollar acquisition by Facebook, to its founders dramatic clashes with their new boss, Mark Zuckerberg. Along the way, it explores how Instagram has changed society - encouraging businesses to prioritise their aesthetic above all else, forging a new economy of digital entrepreneurs, and rewiring how a generation thinks about celebrity and success.
The result is the...
Drawing on interviews with all the key figures at Instagram, No Filter vividly recreates the rise of the most successful photo app in history: from it...