Simon Baron-Cohen, expert in autism and developmental psychopathology, puts empathy under the microscope in order to understand evil. Supported by original research, he argues that we should replace the idea of evil with the idea of empathy starvation.
Simon Baron-Cohen, expert in autism and developmental psychopathology, puts empathy under the microscope in order to understand evil. Supported by ori...
Why are female brains better at empathasing? How are male brains designed to analyse systems? And what really makes men and women different? The author explores list-making, lying and two decades of research in a ground-breaking examination of how our brains can be male or female.
Why are female brains better at empathasing? How are male brains designed to analyse systems? And what really makes men and women different? The autho...
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Program podzielony został na sześć poziomów:
POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY – Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy.
POZIOM 2: ZŁOŻONE...
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaprop...