Ćwiczenia zawarte w tej publikacji są przeznaczone dla dzieci, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowaniem systemu językowego. Z książki mogą korzystać również osoby dorosłe z zaburzeniami w komunikacji językowej.
Celem ćwiczeń, przygotowanych dla nauczycieli, terapeutów i rodziców pracujących z dzieckiem, jest rozwijanie jego systemu językowego w obszarze przede wszystkim morfologii (głównie fleksji) i składni. Zadaniem dziecka pracującego z książką jest podanie właściwej formy wyrazu, połączenie w pary odpowiednich...
Ćwiczenia zawarte w tej publikacji są przeznaczone dla dzieci, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowanie...
Druga część „Ćwiczeń językowych” została przygotowana z myślą o dzieciach, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowaniem systemu językowego. Materiał jest przeznaczony dla nauczycieli, terapeutów czy rodziców pracujących z dziećmi. Z zadań mogą również korzystać osoby dorosłe z zaburzeniami komunikacji językowej.
Celem ćwiczeń jest rozwijanie systemu językowego. Przedstawiony materiał odwołuje się do wiedzy ogólnej, umiejętności wnioskowania z kontekstu, rozumienia i wnioskowania na podstawie czytanego tekstu,...
Druga część „Ćwiczeń językowych” została przygotowana z myślą o dzieciach, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają...
Pomoc terapeutyczna Uczymy się mówić została przygotowana w oparciu o doświadczenia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami w komunikacji językowej. Publikację można wykorzystać do kształtowania wielu umiejętności z zakresu komunikacji, czyli rozumienia i nadawania mowy. Pomoc wykorzystuje wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się (AAC). Tablice wchodzące w skład publikacji zawierają m.in.: kolory, kategorie (środki transportu, zwierzęta, zabawki itd.), symbole oznaczające wielkość.
Pomoc terapeutyczna Uczymy się mówić została przygotowana w oparciu o doświadczenia w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną or...
Wiśniewska Marta Plandowska Magdalena Mikler-ChwastekAnna
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju c...