Druga książka poświecona dorobkowi polskich konstruktorów pojazdów samochodowych, rolniczych ciągników kołowych i motorowerów po drugiej wojnie światowej. Opisano 122 pojazdy produkowane seryjnie i prototypowe. Są wśród nich zarówno pojazdy, które czasami można jeszcze spotkać na polskich drogach, jak też zupełnie zapomniane samochody osobowe, mikrobusy i autobusy, samochody dostawcze i ciężarowe, samochody specjalne i specjalizowane, zestawy ciągników siodłowych z naczepami, ciągniki rolnicze, motocykle, skutery i motorowery.
Druga książka poświecona dorobkowi polskich konstruktorów pojazdów samochodowych, rolniczych ciągników kołowych i motorowerów po drugiej wojn...
W książce przedstawiono czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli. Przez kilka lat po zakończeniu II wojny światowej, motocykl w Polsce był jedynym dostępnym dla zwykłych obywateli pojazdem mechanicznym. W latach późniejszych zmotoryzował polską wieś. Łącznie, do czasu zakończenia produkcji w 1985 roku, polskie fabryki opuściło blisko 3 miliony motocykli i skuterów. Starszym Czytelnikom książka przypomni dawne czasy, gdy na naszych drogach królowały pojazdy marek: WFM, WSK, SHL, SFM młodszych zaś...
W książce przedstawiono czterdziestoletnią historię polskich powojennych motocykli i skuterów oraz ludzi, którzy tę historię tworzyli. Przez k...
Trzecia książka z cyklu poświęconego dorobkowi polskich konstruktorów, w zakresie budowy pojazdów samochodowych, rolniczych ciągników kołowych i motorowerów po drugiej wojnie światowej. Opisane pojazdy powstały w latach 1966–1970 i były produkowane seryjnie bądź pozostały w formie prototypów. W książce zamieszczono łącznie 123 opisy: samochodów osobowych, autobusów i mikrobusów, samochodów ciężarowych, samochodów specjalnych i specjalizowanych, zestawów ciągników siodłowych z naczepami, ciągników rolniczych, motocykli i skuterów oraz motorowerów.
Trzecia książka z cyklu poświęconego dorobkowi polskich konstruktorów, w zakresie budowy pojazdów samochodowych, rolniczych ciągników kołowyc...
Dla wszystkich, którzy lubią bajki – zwłaszcza te, w których nieustannie do czytelnika puszczane jest oko.
Wszyscy znają bajkę o Czerwonym Kapturku, Królewnie Śnieżce, dziewczynce z zapałkami czy siedmiu krasnoludkach. Ale czy wiecie, że w zaczarowanym Wielkim Lesie czekają ich zupełnie nowe przygody? I nie tylko ich: nad Jeziorem Rusałek, Czarnym Potokiem i w Wilczym Borze aż roi się od ciekawych postaci, z których każda ma do opowiedzenia swoją historię. Poznajcie zatem bardzo mądrego Starego Wilka i jego małżonkę, Pana Puchacza i Panią Sowę, odważne Lwiątko,...
Dla wszystkich, którzy lubią bajki – zwłaszcza te, w których nieustannie do czytelnika puszczane jest oko.
W Polsce korona nie stanowiła gwarancji nietykalności królów i książąt, zawsze za to stawała się przedmiotem pożądania. I nie było wtedy żadnych granic czy hamulców, a nawet odstraszających surowych kar. Polskich władców próbowano zgładzać w rozmaity sposób. Najskuteczniejsze było otrucie. Swoistym rekordzistą był król Kazimierz Jagiellończyk, którego kilkunastokrotnie próbowano pozbawić życia.
W Polsce korona nie stanowiła gwarancji nietykalności królów i książąt, zawsze za to stawała się przedmiotem pożądania. I nie było wtedy ...
Dzieje Zakonu Kawalerów Mieczowych, który wśród wszystkich średniowiecznych zakonów rycerskich miał najgorszą sławę. Niewiele też o nim wiadomo bowiem w papieskim otoczeniu traktowany był głównie jako kaprys jednego z niemieckich hierarchów, który ośmielił się sięgnąć po uprawnienia zastrzeżone dla głowy Kościoła katolickiego.
Dzieje Zakonu Kawalerów Mieczowych, który wśród wszystkich średniowiecznych zakonów rycerskich miał najgorszą sławę. Niewiele też o nim wia...