W książce przedstawiono wszystkie serie i typy parowozów normalnotorowych (oraz szerokotorowych) wyprodukowanych w polskich fabrykach dla Polskich Kolei Państwowych, dla przemysłu oraz dla odbiorców zagranicznych, będących dziełem rodzimych konstruktorów, a także wytwarzanych według obcych dokumentacji.
W książce przedstawiono wszystkie serie i typy parowozów normalnotorowych (oraz szerokotorowych) wyprodukowanych w polskich fabrykach dla Polskich ...
Książka poświęcona historii rozwoju konstrukcji wszystkich typów lokomotyw spalinowych normalnotorowych, szerokotorowych oraz wąskotorowych produkowanych przez: Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie, Zakłady Mechaniczne Hipolita Cegielskiego, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego oraz wiele mniejszych zakładów przemysłowych i warsztatów. Opisano zarówno konstrukcje rodzime jak i wytwarzane na podstawie obcych dokumentacji. Opis budowy każdej lokomotywy uzupełniają rysunki i fotografie. Przedstawiono...
Książka poświęcona historii rozwoju konstrukcji wszystkich typów lokomotyw spalinowych normalnotorowych, szerokotorowych oraz wąskotorowych prod...
W książce przedstawiono wszystkie typy i serie parowozów wąskotorowych wyprodukowanych w polskich fabrykach dla Polskich Kolei Państwowych, dla przemysłu, budownictwa, leśnictwa, rolnictwa oraz dla odbiorców zagranicznych, będących głównie dziełem rodzimych konstruktorów, a także wytwarzanych według obcych dokumentacji. W Polsce, w latach dwudziestych ubiegłego wieku produkcję parowozów wąskotorowych podjęły dwie fabryki: „Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce S.A.” (Fablok) w Chrzanowie oraz „Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów” (WSABP) w Warszawie....
W książce przedstawiono wszystkie typy i serie parowozów wąskotorowych wyprodukowanych w polskich fabrykach dla Polskich Kolei Państwowych, dla p...
W książce przedstawiono wszystkie serie wąskotorowych wagonów spalinowych (zwanych też motorowymi) używanych w Polsce od 1926 roku do początku XXI wieku, na kolejach o szerokości torów: 600, 750, 785, 800 i 1000 mm. Są tu wagony zbudowane zarówno w Polsce (przez fabryki oraz „metodą gospodarczą” przez warsztaty kolei wąskotorowych), jak i zakupione za granicą oraz przejęte w 1945 roku po kolejach niemieckich. Opisano budowę poszczególnych serii wagonów oraz, w miarę możliwości, losy poszczególnych wagonów. Ogółem po wąskich torach w Polsce jeździło ponad 130...
W książce przedstawiono wszystkie serie wąskotorowych wagonów spalinowych (zwanych też motorowymi) używanych w Polsce od 1926 roku do początku ...