Uporządkowanie tekstów literackich według bliskich uczniom kręgów tematycznych, takich jak dom, rodzina, szkoła, przyjaźń, poszukiwanie własnej tożsamości, zachęca do czytania i przybliża omawiane treści. Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Onichimowskiej Lot Komety, D. Terakowskiej Tam, gdzie spadają Anioły czy W. Pielewina Hełm grozy) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę. Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania...
Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
Uporządkowanie tekstów literackich według bliskich uczniom kręgów tematycznych, taki...
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom oraz kręgi tematyczne związane z dojrzewaniem. Budowaniem tożsamości w wymiarze indywidualnym, narodowym i kulturowym co zachęca do czytania i przybliża omawiane treści. Dodatkowe chronologiczne uporządkowanie w obrębie motywów z odwołaniem do kontekstu historycznoliterackiego oraz uporządkowanie genologiczne służy usystematyzowaniu i wzbogaceniu wiedzy ucznia i przygotowuje go do nauki na kolejnym etapie kształcenia. Obecność...
Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
Uporządkowanie tekstów literackich w oparciu o wartości uniwersalne bliskie uczniom o...
Poznajemy lektury. Vademecum dla klas 4–6 to publikacja dla uczniów prezentująca w atrakcyjnej graficznie formie 54 lektury: 48 lektur obowiązkowych i 6 uzupełniających z nowej podstawy programowej, w tym lektury wybrane po konsultacjach z nauczycielami.
Praca z publikacją umożliwia powtórzenie treści lektur, wykształcenie umiejętności analizy i interpretacji utworu oraz utrwalenie wiadomości o liryce i epice. Szata graficzna opracowania przypomina wyglądem strony internetowe – zwięźle ujęte informacje są zamieszczone w osobnych ramkach z widocznymi nagłówkami:
...
Poznajemy lektury. Vademecum dla klas 4–6 to publikacja dla uczniów prezentująca w atrakcyjnej graficznie formie 54 lektury: 48 lektur obowiązkow...