Obrazki z podpisami dla logopedów i terapeutów pracujących z osobami z afazją, służą do wstępnej diagnozy zaburzeń komunikacji, oraz do prowadzenia ćwiczeń, których celem jest odbudowywanie systemu językowego. Ilustracje są dostosowane do potrzeb osób dorosłych i przedstawiają prototypowe czasowniki, rzeczowniki i przymiotniki. Są to czasowniki opisujące działanie i przemieszczanie się, w czasie przyszłym, teraźniejszym i przeszłym. Rzeczowniki i przymiotniki zostały użyte w wypowiedziach (w schematach składniowych).
Obrazki z podpisami dla logopedów i terapeutów pracujących z osobami z afazją, służą do wstępnej diagnozy zaburzeń komunikacji, oraz do prowa...
PIOTRUŚ SYLABOWY gra oparta na znanych dzieciom zasadach, to:
atrakcyjna propozycja ćwiczeń artykulacji dla dzieci z wadami wymowy lub niezakończonym rozwojem mowy, rozwijanie sprawności czytania sylab, ćwiczenie słuchu fonemowego, ćwiczenie koncentracji słuchowej i wzrokowej oraz skupiania uwagi dzieci nadpobudliwych, nauka podejmowania decyzji, podporządkowania się regułom społecznym.
Pakiet zawiera sześć talii kart: Początki Nauki czytania, Ćwiczenia słuchu fonemowego, Opozycja dźwięczności I, Opozycja dźwięczności II, Opozycja miejsca...
PIOTRUŚ SYLABOWY gra oparta na znanych dzieciom zasadach, to:
atrakcyjna propozycja ćwiczeń artykulacji dla dzieci z wadami wymowy lub...
Pakiet 18 zeszytów z serii Kocham Czytać. Dodatkowo: - dla Rodziców - Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. - dla Dzieci - Kolorowanka.
Pakiet 18 zeszytów z serii Kocham Czytać. Dodatkowo: - dla Rodziców - Kocham uczyć czytać. Poradnik dla rodziców i nauczycieli. - dl...
12 zeszytów - doskonały sposób na ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i nabywanie nawyku samodzielnego uczenia się. Czytanie tekstów zawierających terminy geograficzne i historyczne jest pierwszym krokiem do przyswojenia treści z podręczników szkolnych i uczenia się języków obcych.
Dołączona do zestawu gratis gra planszowa Wycieczka do Włoch to świetny sposób na uczenie się reguł społecznych i sztuki fair play.
12 zeszytów - doskonały sposób na ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem i nabywanie nawyku samodzielnego uczenia się. Czytanie tekst...
Zeszyt 26. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej „Kocham Czytać”. Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży docierają na Ukrainę. Ten zeszyt, podobnie jak i kolejne, pomoże dziecku opanować ważne umiejętności – płynnego czytania, zapamiętywania istotnych informacji i przekazywania ich podczas rozmowy. Teksty zawarte w zeszycie pozwolą dziecku na aktywne, samodzielne uczenie się, a ponadto będą okazją do przekazywania sądów, ocen moralnych i postaw etycznych, a więc pozwolą na wprowadzenie elementu wychowania.
Zeszyt 26. to kolejna książeczka z cyklu geograficznego serii logopedycznej „Kocham Czytać”. Jagoda i Janek w czasie kolejnej podróży dociera...
Ze wstępu Autorki: „Bohaterowie geograficznej serii tym razem wybrali się do Portugalii. Aby pobudzić zainteresowanie dziecka, warto wspólnie odnaleźć położenie tego kraju na mapie Europy lub na globusie. Można wówczas porównać wielkość Portugalii i Polski, wskazać na różnice w kształcie, pokazać długość wybrzeża morskiego i obszar górzysty. Rozmowa, podjęta jeszcze przed rozpoczęciem czytania, pozwoli dziecku uruchomić wyobraźnię.
Potem, dzięki ilustracjom będzie można porozmawiać o tym, czy nasze wyobrażenia są zgodne z prawdą”.
Ze wstępu Autorki: „Bohaterowie geograficznej serii tym razem wybrali się do Portugalii. Aby pobudzić zainteresowanie dziecka, warto wspólni...
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dziecka nazw poszczególnych liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci mają nawyk nazywania poszczególnych liter, a nie głosek. Przyzwyczajenie takie utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Dziecko od pierwszej chwili powinno wiedzieć, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Konieczne jest także wprowadzanie sylab z literą oznaczoną jako ż. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko popełnienia przez dzieci błędów...
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek oznaczonych dwuznakami (sz i rz) jest trudnym zadaniem. Nie należy uczyć dzie...
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziecka. Nie wolno podawać dziecku nazw liter w dwuznakach! To właśnie dlatego dzieci nabierają przyzwyczajeń nazywania poszczególnych liter w dwuznakach, co bardzo utrudnia czytanie ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby od pierwszej chwili przekazać informację, iż mamy do czynienia z jedną głoską, która ma dwa znaki. Nie należy także nazywać liter, mimo że dorośli mają takie właśnie przyzwyczajenia i często mówią: to litera...
Ze wstępu Autorki: „Czytanie sylab zbudowanych ze spółgłosek, z których jedna jest oznaczona dwuznakiem (Dz) jest nowym wyzwaniem dla dziec...
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z piasku, Janek i Jagoda itd. Tradycyjnie, pod koniec zeszytu, Autorka proponuje samodzielne czytanie słów i zdań z nowo poznanymi literami.
W kolejnej książeczce pojawiają się nowe sylaby z ł i ch. Są w niej stałe i znane już dobrze dziecku elementy: biedronki, pszczółki, babki z...
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się tak dlatego, że uczniom trudno zrozumieć różnice w oznaczeniu zmiękczenia głosek ś, ź, ć, dź, ń za pomocą znaku diakrytycznego „’” (kreseczki nad literą) względnie i. Tak, jak ma to miejsce na przykład w wyrazach ślimak i siano czy ćma i ciastko. Podawanie reguł zapisu nie spełnia swojej funkcji, bowiem dzieci powinny uczyć się czytać na drodze naturalnych połączeń słuchowych i wzrokowych. W Zeszycie 14. zastosowano...
Ze wstępu Autorki: „Prawidłowy zapis głosek zawierających miękkie spółgłoski przysparza pierwszoklasistom wielu problemów. Dzieje się ...