• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Doing Business Incorporating CSR and CG » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Doing Business Incorporating CSR and CG

ISBN-13: 9783847370239 / Angielski / Miękka / 2012 / 76 str.

Nebangeh David;Bama Nazarius Neng
Doing Business Incorporating CSR and CG Nebangeh David, Bama Nazarius Neng 9783847370239 LAP Lambert Academic Publishing - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Doing Business Incorporating CSR and CG

ISBN-13: 9783847370239 / Angielski / Miękka / 2012 / 76 str.

Nebangeh David;Bama Nazarius Neng
cena 219,69 zł
(netto: 209,23 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 219,69 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The concepts of corporate governance (CG) and corporate social responsibility (CSR) are rapidly gaining ground in todays competitive market place. As a result of this, many companies are trying to incorporate these concepts in their business models or in their logic of value creation to various stakeholders. In this study, the authors regard strategy and business models as different constructs and argue that institutional pressures from NGOs and other governing bodies and associations as postulated by the Total Responsibility Management school of thought (encouraging the adoption of a good sense of CSR and CG) can be viewed as one of the inspirations behind the contingencies that affect a firms (one which advocates this CSR business philosophy) intended strategy.Thus, making a firms reactive CSR and CG compliance practices these contingencies.The authors use a case study approach of IKEA that greatly seems to advocate this concept of CSR and CG.The authors conclude this study with an argument that though reactive CG and CSR practices are good, a company that claims to incorporate the CSR philosophy in its business model or vision must also be proactive in its application.

The concepts of corporate governance (CG) and corporate social responsibility (CSR) are rapidly gaining ground in today´s competitive market place. As a result of this, many companies are trying to incorporate these concepts in their business models or in their logic of value creation to various stakeholders. In this study, the authors regard strategy and business models as different constructs and argue that institutional pressures from NGOs and other governing bodies and associations as postulated by the Total Responsibility Management school of thought (encouraging the adoption of a good sense of CSR and CG) can be viewed as one of the inspirations behind the contingencies that affect a firm´s (one which advocates this CSR business philosophy) intended strategy.Thus, making a firm´s reactive CSR and CG compliance practices these contingencies.The authors use a case study approach of IKEA that greatly seems to advocate this concept of CSR and CG.The authors conclude this study with an argument that though reactive CG and CSR practices are good, a company that claims to incorporate the CSR philosophy in its business model or vision must also be proactive in its application.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Księgowość
Wydawca:
LAP Lambert Academic Publishing
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783847370239
Rok wydania:
2012
Dostępne języki:
Angielski
Ilość stron:
76
Waga:
0.12 kg
Wymiary:
22.922.9 x 15.222.9 x 15.2 x 0
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Holds Msc in Economics and Business with a major in Business Administration from Karlstad University Sweden.He also holds a Bsc in Banking and Finance from Buea.Bama Nazarius Neng: Holds Msc in Economics and Business with a major in Business Administration from Karlstad University Sweden.He also holds Bsc in Accounting from Buea



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia