• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Ethical Imperative: Why Moral Leadership Is Good Business » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Ethical Imperative: Why Moral Leadership Is Good Business

ISBN-13: 9780738201306 / Angielski / Miękka / 1999 / 368 str.

John Dalla Costa
The Ethical Imperative: Why Moral Leadership Is Good Business John Dalla Costa 9780738201306 Perseus Books Group - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Ethical Imperative: Why Moral Leadership Is Good Business

ISBN-13: 9780738201306 / Angielski / Miękka / 1999 / 368 str.

John Dalla Costa
cena 91,43
(netto: 87,08 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 91,43
Termin realizacji zamówienia:
ok. 16-18 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Ethics are becoming the defining business issue of our time, affecting corporate profits and credibility, as well as personal security and the sustainability of a global economy. From price-fixing to bribery to toxic-waste dumping, companies around the world are engaging in unethical practices and chalking them up to the cost of doing business. but in an increasingly transparent global economy, where companies are being scrutinized by the media, private watch groups, government, competitors and their own employees, it is just such unethical practices that deplete profits, jeopardize reputations and, in cases like Barings Bank, risk the entire business. By the most conservative estimate, yearly losses due to unethical behavior equal more than the profits of the top forty corporations in North America. Such economic waste and moral loss require more than a PR Band-Aid.But how does a company and its managers and employees begin to encode an ethical construct into its bottom-line strategies and daily practices? In the Ethical Imperative, John Dalla Costa outlines the process for incorporating, teaching and reinforcing ethical principles to the direct benefit of customers, shareholders, employees and profits. Drawing from the fields of management, theology and the behavioral sciences, Dalla Costa makes clear why corporate ethics must be a fundamental component of any business. He provides a working practical model that business people can use to establish their own "Ethical Orientation" and outlines a new, forward-thinking "global ethic for the global economy" based on respect, honesty, fairness, justice and environmental responsibility. Case examples from a wide variety of industries are used to illustrate the workings of this ethical framework and help managers customize the model to serve the needs and priorities of their own business.As managers and consumers, many people are concerned about such issues as sweatshops, global warming and discrimination in the workplace, and are struggling to integrate their beliefs into their jobs, companies and purchases. The Ethical Imperative links these personal values to business performance. It is a compelling and useful "must-read" for executives and managers, employees and policy-makers, environmentalists, consumers and anyone who possesses an interest and concern over current ethical issues.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Etyka w biznesie i odpowiedzialność społeczna
Business & Economics > Kierownictwo i motywacja
Wydawca:
Perseus Books Group
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780738201306
Rok wydania:
1999
Ilość stron:
368
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.37 x 15.52 x 2.44
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane
Costa, John Dalla Costa is President of the Center for Ethical Orien... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia