• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Social Embeddedness of Media Use: Action Theoretical Contributions to the Study of TV Use in Everyday Life » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Social Embeddedness of Media Use: Action Theoretical Contributions to the Study of TV Use in Everyday Life

ISBN-13: 9783110209242 / Angielski / Twarda / 2009 / 128 str.

Henk Westerik
The Social Embeddedness of Media Use: Action Theoretical Contributions to the Study of TV Use in Everyday Life Westerik, Henk 9783110209242 Mouton de Gruyter - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Social Embeddedness of Media Use: Action Theoretical Contributions to the Study of TV Use in Everyday Life

ISBN-13: 9783110209242 / Angielski / Twarda / 2009 / 128 str.

Henk Westerik
cena 894,46 zł
(netto: 851,87 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 798,83 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Scholars in the field of communication research have extensively studied television viewing in general and watching television news in particular. The book looks at the subject from an integrative theoretical perspective. Based on Schutzean sociology and action theoretical approaches to media use, the author argues that immediate social influences and other everyday life situations largely determine television use, and that the influence of short-term situational characteristics are often overlooked in person-centered explanatory models. In three empirical studies, the role of short-term situations and the influence of immediate social surroundings is analyzed. The use of Discrete Time Event History Analysis is an innovative way to look at household diary data. Findings reveal how family members influence each other in many ways. Watching television turns out to be an integral part of everyday life in the family, but also a force that may reduce family interaction. It is shown that television may serve as a surrogate for those family members that are not present, and that family members while present at home follow each others example. Partners are shown to mimic each other, children to mimic their parents, and parents follow the example set by their children. Television news viewing, in contrast to general television viewing is less determined by the immediate influence of others. Also, the individual motivations for news viewing vary throughout the day. First exposure to television news appears to be motivated by other factors than subsequent exposure. A need for 'surveillance' dominates first exposure, but subsequent exposure appears to be governed by other, more 'ritualistic' motivations. The book is important to scholars, graduate-level students, and practitioners who are concerned with theoretical and methodological insights in the phenomenon of television viewing in everyday life.

Kategorie:
Nauka
Kategorie BISAC:
Language Arts & Disciplines > Communication Studies
Wydawca:
Mouton de Gruyter
Seria wydawnicza:
Communications Monograph
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783110209242
Rok wydania:
2009
Numer serii:
000257900
Ilość stron:
128
Waga:
0.32 kg
Wymiary:
23.37 x 16.26 x 1.52
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

Henk Westerik, Radboud University Nijmegen, The Netherlands.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia