• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance

ISBN-13: 9781138815179 / Angielski / Twarda / 2015 / 188 str.

Dariusz Dolianski; Dariusz Dolinski
Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance Dariusz Dolianski Dariusz Dolinski 9781138815179 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Techniques of Social Influence: The Psychology of Gaining Compliance

ISBN-13: 9781138815179 / Angielski / Twarda / 2015 / 188 str.

Dariusz Dolianski; Dariusz Dolinski
cena 705,83
(netto: 672,22 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 654,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Every day we are asked to fulfil others' requests, and we make regular requests of others too, seeking compliance with our desires, commands and suggestions. This accessible text provides a uniquely in-depth overview of the different social influence techniques people use in order to improve the chances of their requests being fulfilled. It both describes each of the techniques in question and explores the research behind them, considering questions such as: How do we know that they work? Under what conditions are they more or less likely to be effective? How might individuals successfully resist attempts by others to influence them? The book groups social influence techniques according to a common characteristic: for instance, early chapters describe "sequential" techniques, and techniques involving egotistic mechanisms, such as using the name of one's interlocutor. Later chapters present techniques based on gestures and facial movements, and others based on the use of specific words, re-examining on the way whether "please" really is a magic word. In every case, author Dariusz Dolinski discusses the existing experimental studies exploring their effectiveness, and how that effectiveness is enhanced or reduced under certain conditions. The book draws on historical material as well as the most up-to-date research, and unpicks the methodological and theoretical controversies involved. The ideal introduction for psychology graduates and undergraduates studying social influence and persuasion, Techniques of Social Influence will also appeal to scholars and students in neighbouring disciplines, as well as interested marketing professionals and practitioners in related fields.

Kategorie:
Nauka, Socjologia i społeczeństwo
Kategorie BISAC:
Social Science > Socjologia
Psychology > Social Psychology
Business & Economics > Consumer Behavior - General
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138815179
Rok wydania:
2015
Ilość stron:
188
Waga:
0.43 kg
Wymiary:
23.37 x 16.0 x 1.78
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

1. Introduction 2. Sequential techniques of social influence 2.1 Foot-in-the-door 2.2 Four walls and Repeating "yes" 2.3 Door-in-the-face 2.4 Foot-in-the-face 2.5 Dump-and-chase 2.6 Law ball 2.7 Summary 3. Techniques involving egotistic and self-presentation mechanisms 3.1 Using the name of one’s interlocutor 3.2 Incidental similarity 3.3 Induction of hypocrisy 3.4 A witness to an interaction 3.5 Summary 4. The role of wording the request 4.1 "Please" is it always the magic word? 4.2 Even a penny will help 4.3 But you are free! 4.4 Labelling and asking questions 4.5 How are you feeling? 4.6 Dialogue involvement 4.7 The power of imagination 4.8 Summary 5. Interaction dynamics and the surprise factor 5.1 That’s not all 5.2 Disruption-then-reframe 5.3 The pique technique – requesting in an unusual manner 5.4 Gaze 5.5 Touch 5.6 Summary 6. Techniques of social influence using mood and emotion 6.1 Physiological arousal 6.2 The role of positive and negative mood 6.3 Fear and anxiety 6.4 The feeling of guilt and shame 6.5 Embarrassment 6.6 Emotional see-saw 6.7 Summary 7. A few more issues and final remarks 7.1 Academic researchers vs practitioners of social influence 7.2 Catalysts of social influence 7.3 Unethical social influence 7.4 How to study social influence techniques. A short guide for students and beginning researchers

Dariusz Dolinski is Professor at the University of Social Sciences and Humanities, Wrocław Faculty in Poland, editor of the Polish Psychological Bulletin, president of the Polish Association of Social Psychology and past president of the Committee for Psychology of the Polish Academy of Sciences.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia