ISBN-13: 9788320821031 / Polski / Kartonowa Foliowana / 2014 / 260 str.
Jest to nowoczesny podręcznik dotyczący zarządzania międzynarodowego. Zawarto w nim wiedzę o organizacji i funkcjonowaniu firm działających w skali globalnej. Autorzy mają nadzieję, że stanie się on inspiracją do prowadzenia kolejnych badań nad najważniejszym wyzwaniem, przed którym stoją polskie firmy XXI wieku – umiędzynarodowieniem działalności.W książce przedstawiono:• istotę i znaczenie handlu międzynarodowego,• formy organizacyjne firm międzynarodowych i źródła ich siły ekonomicznej,• motywy umiędzynarodowienia działalności firm,• teorie firmy międzynarodowej,• strategie i struktury firm międzynarodowych,• zarządzanie operacyjne (łańcuch wartości firm międzynarodowych)• zarządzanie finansami w firmach międzynarodowych.Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy umiędzynarodowienia działalności polskich firm, a także praktyków gospodarczych i menedżerów różnych szczebli zarządzania.