ISBN-13: 9788361872245 / Polski / Miękka / 2010 / 326 str.
Książka stanowi pierwszą kompleksową analizę poświęconą wyborom do sejmików województw w Polsce w 2006 r. Autorzy, którzy reprezentują niemal wszystkie politologiczne ośrodki badawcze w kraju, śledzą przebieg kampanii wyborczej, strategie występujących w niej partii i analizują wyniki wyborów, starając się przy tym uchwycić regionalną specyfikę rywalizacji. Książka jest adresowana przede wszystkim do badaczy i studentów politologii, zajmujących się problematyką samorządów oraz rywalizacją wyborczą. Jako podręcznik akademicki, może służyć pogłębieniu wiedzy przy okazji studiów przedmiotów: systemy polityczne, system RP, samorząd lokalny, system władzy lokalnej, marketing polityczny, analiza rynku. Kolejną grupą odbiorców są politycy (głównie politycy samorządowi, ale także centrale partii politycznych) oraz kandydaci w wyborach samorządowych. Również dla tego segmentu odbiorców, książka może pełnić rolę przewodnika przy określaniu strategii wyborczej w zbliżających się wyborach samorządowych w 2010 r. Należy wyróżnić książkę jako naprawdę twórczy i unikatowy, jak dotąd, wkład do badań politologicznych nad lokalną sceną polityczną w Polsce. To sytuuje tę pracę wśród pozycji interesujących nie tylko dla grona naukowego, ale także praktyków i codziennych obserwatorów życia politycznego.