• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Visual Culture in Organizations: Theory and Cases » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Visual Culture in Organizations: Theory and Cases

ISBN-13: 9780415871907 / Angielski / Twarda / 2010 / 226 str.

Alexander Styhre
Visual Culture in Organizations: Theory and Cases Styhre, Alexander 9780415871907 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Visual Culture in Organizations: Theory and Cases

ISBN-13: 9780415871907 / Angielski / Twarda / 2010 / 226 str.

Alexander Styhre
cena 754,51 zł
(netto: 718,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 730,42 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Vision and visuality are two concepts widely discussed and debated in philosophy and social science literature. Some authors even suggest that the entire Western intellectual tradition is strongly shaped by the paradigm of vision; the inspection and analysis of specimens collected from social reality are regarded as the only legitimate source of truth. However, in organizations, a variety of visual practices are employed in for instance science-based innovation in for instance the pharmaceutical industry and in architect work. Such visual practices include the use of various technoscientific machinery and tools to more mundane uses of full-scale models and photos in architect work. In comparison to the various linguistic perspectives on organizations, vision and visuality remain surprisingly little theorized and examined in the organization literature. Visual Culture in Organizations offers an introduction to the literature on vision and visuality that is relevant to organizational theory (comparing and contrasting it to the well-documented area of linguistic theory in organizations), proposes a theoretical framework for visual culture in organizations, and provides empirical illustrations to the theoretical framework. The book shows that visual practices are a central procedure in the day-to-day routines of organizations and are long overdue for close examination.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Organizational Behavior
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Economics - Theory
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415871907
Rok wydania:
2010
Numer serii:
000374009
Ilość stron:
226
Waga:
0.54 kg
Wymiary:
23.11 x 15.49 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Wydanie ilustrowane

"In this excellent book, Styhre displays an impressive depth of knowledge while developing new and exciting epistemological pathways in relation to visual culture. This is not only an important book for business administrators and organizational theorists, but for all of us living in a connected world. This is simply one of the best books of its kind in the field."  - Mats Edenius, Uppsala University, Sweden

Part 1: Epistemologies of Vision  1. Introduction: From the Lexical to the Visual  2. The Visual Turn in Social Science and Organization Theory  Part 2: Practices of Seeing  3. Vision and Visualization in Science-Based Innovation Work  4. Vision and Visualization in Architecture Work  Part 3: Concluding Remarks  5. The Primacy of Vision and Its Implication for Organization Theory.  Bibliography.  Index

Alexander Styhre is professor and chair in organization theory and management at the Department of Business Administration, School of Business, Economics, and Law, University of Gothenburg. Alexander completed his Ph.D. thesis in business administration at the School of Management and Economics, Lund University, in 1998. Alexander has studied product development in the pharmaceutical, telecom, and automotive industry. He is published in journal articles, research monographs, and textbooks in the field of organization theory and management studies.

Styhre, Alexander Alexander Styhre, Ph.D., Associate Professor at th... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia