• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Understanding Media Users: From Theory to Practice » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

Understanding Media Users: From Theory to Practice

ISBN-13: 9781405155670 / Angielski / Miękka / 2008 / 232 str.

Tony Wilson
Understanding Media Users: From Theory to Practice Wilson, Tony 9781405155670 Wiley-Blackwell - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Understanding Media Users: From Theory to Practice

ISBN-13: 9781405155670 / Angielski / Miękka / 2008 / 232 str.

Tony Wilson
cena 198,36
(netto: 188,91 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 197,95
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

Understanding Media Users: From Theory to Practice focuses on the blurred concept of the -active audience- at the core of media studies.

  • examines the relationship between media and audiences by one of the world's leading media scholars
  • provides a history of media effects' and an overview of the current analytical approaches that constitute media reception theory
  • charts some of the most important interfaces of media reception and interaction - TV, film, the Internet, advertising, journalism, and tourism studies
  • concludes with additional insights into the future of media reception in a global age

Kategorie:
Nauka, Kultura. Etnografia
Kategorie BISAC:
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Wiley-Blackwell
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781405155670
Rok wydania:
2008
Ilość stron:
232
Waga:
0.36 kg
Wymiary:
22.61 x 14.99 x 1.27
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

I admire Wilson′s synthetic approach to audience study and the attention he gives to the burgeoning field of cell phones, computer screens, and video games since in the past most audience study material has been focused on film and television. ( PsycCRITIQUES, March 2009)

"As a pioneering study of phenomenological media analysis Wilson′s book serves as a useful introduction to this emerging field of research, as well as offering a brief and scathing overview of the wider context of audience studies in which his work is situated. As such, the book will be of interest to scholars from a wide variety of fields and disciplines." (M/C Reviews, February 2009)

Acknowledgments vi

Introduction 1

1 A Passive Audience? Structuralist and Effects Studies 7

2 The Active Audience: Speaking Subjects 29

3 Perceiving is Believing: From Phenomenology to Media User Theory 46

4 Meanings Are Ours: Reader Response and Audience Studies 59

5 The Projecting Audience: From Cinema to Cellphone 74

6 A Phenomenology of Phone Use: Pervasive Play and the Ludification of Culture 94

7 Selling on Screen: From Media Hermeneutics to Marketing Communication 112

8 Buying Brandscapes: A Phenomenology of Perception and Purchase 130

9 Consumer–Citizens: Crossing Cultures in Cyberspace 146

Conclusion: Media User Theory: Going Beyond Accumulation of Audiences 173

References 176

Index 204

Tony Wilson is Associate Professor, Faculty of Economics and Business, at University Malaysia Sarawak, and Associate Research Fellow, Global Cities Institute, at the Royal Melbourne Institute of Technology.

Understanding Media Users: From Theory to Practice focuses on the blurred concept of the active audience at the core of media studies. Charting the complex terrain of screen reception theory and applied research, this new volume offers wide–ranging criticism of media effects. It highlights connections and contrasts between European communications and US consumer theory, reading books and using screens, philosophy and new media research, and between the process and politics of viewing.

A philosophically informed pointer to the diverse thinking on audiences that has emerged over the past quarter century, Understanding Media Users is also a guide to qualitative investigation through focus groups and student–conducted interviews. Crossing cultures and generations, and enriched by Asian perspectives, the book examines Western hypotheses on media use.

Wilson, Tony Tony Wilson has over 25 years' experience working ... więcej >


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia