• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Understanding Adult Functional Literacy: Connecting Text Features, Task Demands, and Respondent Skills » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Understanding Adult Functional Literacy: Connecting Text Features, Task Demands, and Respondent Skills

ISBN-13: 9780415882484 / Angielski / Miękka / 2010 / 280 str.

Sheida White;¬Abar;¬Abar
Understanding Adult Functional Literacy: Connecting Text Features, Task Demands, and Respondent Skills White, Sheida 9780415882484 Taylor and Francis - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Understanding Adult Functional Literacy: Connecting Text Features, Task Demands, and Respondent Skills

ISBN-13: 9780415882484 / Angielski / Miękka / 2010 / 280 str.

Sheida White;¬Abar;¬Abar
cena 266,58
(netto: 253,89 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 261,89
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

"This is a genuinely scholarly work ... It is based on analysis of] the most up-to-date quantitative surveys that we have on adult literacy. These surveys are the gold standard in terms of documenting adult literacy in the United States ...The author analyzes these extensive surveys and puts them into a theoretical context in a way that has not been done before." - Rosemary J. Park, University of Minnesota "I don't know of any book providing the same information. There is a shortage of literature in this area and the book is an excellent contribution." - Dolores Perin, Teachers College, Columbia University "The contribution of the theory is important - not only to adult literacy but to our understanding of the reading process at nearly every level ... Additionally, the application of multidimensional item response modeling to the new TTR theory offers a tantalizing view of how the predictive validity of a theory might be tested and used to provide practical results." - Larry Mikulecky, Indiana University Very often, individual differences in literacy performance are understood exclusively in terms of the characteristics of the reader. Drawing on a rich array of empirical research, the author presents a detailed and highly integrative new theory of functional literacy. The text-task-respondent (TTR) theory of functional literacy offers improved understanding of how successful performance on everyday literacy tasks involves a dynamic relationship among the text, the task, and the reader. This book will appeal primarily to assessment developers who wish to select tasks and texts of varying difficulty to yield more precise estimates of adult literacy; to researchers who study cognitive, linguistic, and discourse processes; and to teachers who want to find new ways to increase text comprehension among students, including English language learners and struggling readers. The text is appropriate for an advanced course in adult education, discourse analysis, educational measurement, educational psychology, literacy, or linguistics - or as a reference work for those interested in literacy.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > Adult & Continuing Education
Language Arts & Disciplines > Literacy
Foreign Language Study > English as a Second Language
Wydawca:
Taylor and Francis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415882484
Rok wydania:
2010
Ilość stron:
280
Waga:
0.38 kg
Wymiary:
22.61 x 14.99 x 1.78
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia
Glosariusz/słownik
Wydanie ilustrowane

Sheida White is Director of the National Assessment of Adult Literacy (NAAL) and Technical Director of the National Assessment of Educational Progress (NAEP) Writing Assessment.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia