• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Translingual Partners in Early Childhood Elementary-Education: Pedagogies on Linguistic and Cognitive Engagement » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2950560]
• Literatura piękna
 [1849509]

  więcej...
• Turystyka
 [71097]
• Informatyka
 [151150]
• Komiksy
 [35848]
• Encyklopedie
 [23178]
• Dziecięca
 [617388]
• Hobby
 [139064]
• AudioBooki
 [1657]
• Literatura faktu
 [228597]
• Muzyka CD
 [383]
• Słowniki
 [2855]
• Inne
 [445295]
• Kalendarze
 [1464]
• Podręczniki
 [167547]
• Poradniki
 [480102]
• Religia
 [510749]
• Czasopisma
 [516]
• Sport
 [61293]
• Sztuka
 [243352]
• CD, DVD, Video
 [3414]
• Technologie
 [219456]
• Zdrowie
 [101002]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2311]
• Puzzle, gry
 [3459]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8079]
Kategorie szczegółowe BISAC

Translingual Partners in Early Childhood Elementary-Education: Pedagogies on Linguistic and Cognitive Engagement

ISBN-13: 9781433149382 / Angielski / Twarda / 2019 / 220 str.

Maria Arreguin-Anderson;Iliana Alanis
Translingual Partners in Early Childhood Elementary-Education: Pedagogies on Linguistic and Cognitive Engagement Machado-Casas, Margarita 9781433149382 Peter Lang Publishing Inc - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Translingual Partners in Early Childhood Elementary-Education: Pedagogies on Linguistic and Cognitive Engagement

ISBN-13: 9781433149382 / Angielski / Twarda / 2019 / 220 str.

Maria Arreguin-Anderson;Iliana Alanis
cena 582,31
(netto: 554,58 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 579,17
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Dostawa w 2026 r.

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book takes the reader through a journey into the practical and theoretical aspects of partner-based learning in bilingual early childhood environments. The authors begin by presenting compelling arguments for the significance of this approach noting the parallels between partner-based collaborative learning and developmentally appropriate practices for young learners. Part 1 weaves in tenets of a LatCrit perspective to highlight intersections of a social justice orientation to learning and teaching and a collaborative approach that capitalizes on Latinx bilingual children's linguistic repertoire and cultural capital. The authors unpack the translingual partner construct unveiling the potential of bilingual children as meaning-makers and language problem solvers. Part 2 contextualizes the concept of translingual partner interactions in two early childhood classrooms. Then, to bridge theory and praxis, Part 3 reveals what the authors have learned after thousands of observations, conversations, and interactions with bilingual teachers and young learners throughout the United States. Readers will find considerations for the design of partner-based interactions. Specifically, the authors address criteria such as language proficiency, academic strengths, and learning styles. The authors include general guidelines for effective partner collaboration to assist teachers in the assessment of partner-based work. To bring the discussion full circle, the authors close with an example of a real-life partnership. Chicano leaders Dolores Huerta and Cesar Chavez's partnership is portrayed in terms of their agency, impact, and connectedness with the community.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Computers > Computer Science
Education > Administration - General
Education > Bilingual Education
Wydawca:
Peter Lang Publishing Inc
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781433149382
Rok wydania:
2019
Ilość stron:
220
Waga:
0.50 kg
Wymiary:
23.11 x 15.24 x 2.03
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

List of Figures - List of Tables - List of Appendices - Ofelia García: Foreword: Partnering Young Children and Opening Up Linguistic Freedom Spaces - María G. Arreguín-Anderson/Iliana Alanís: Preface - Acknowledgments - Opening Spaces for Translingual Partners' Voices - The Power of Translingual Partners in Early Childhood Classrooms: A Research Synthesis - A View into Mrs. Dion's Kindergarten Dual Language Classroom - Translingual Pedagogy: A Window into Mrs. Martin's Second Grade Dual Language Classroom - Using Translingual Partners: Considerations and Guidelines - Translingual Partners: Enhancing Collaborative Learning - Accountability and Assessment - A Holistic Perspective of Translingual Partnerships: An Examination of Cultural Wealth.

María Guadalupe Arreguín-Anderson is Associate Professor in Early Childhood and Elementary Education at the University of Texas at San Antonio. She received her EdD in bilingual education from the Texas A&M University-Kingsville. Her research focuses on dyadic learning in bilingual dual language settings.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia