• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Trademarks and Their Role in Innovation, Entrepreneurship and Industrial Organization » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Trademarks and Their Role in Innovation, Entrepreneurship and Industrial Organization

ISBN-13: 9780367706661 / Miękka / 2023 / 346 str.

Trademarks and Their Role in Innovation, Entrepreneurship and Industrial Organization  9780367706661 Taylor & Francis Ltd - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Trademarks and Their Role in Innovation, Entrepreneurship and Industrial Organization

ISBN-13: 9780367706661 / Miękka / 2023 / 346 str.

cena 204,40 zł
(netto: 194,67 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 196,40 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

This book takes stock of the emerging academic research on how companies use trademarks. It collects a rich set of contributions from several research perspectives and disciplines and proposes an integrated view bridging different levels of analysis: individual, firm, industry, and country level.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Przedsiębiorczość
Business & Economics > Zarządzenie i techniki zarządzania
Business & Economics > Marketing - General
Wydawca:
Taylor & Francis Ltd
ISBN-13:
9780367706661
Rok wydania:
2023
Ilość stron:
346
Wymiary:
24.6 x 17.4
Oprawa:
Miękka

Preface

Carolina Castaldi, Joern Block and Meindert Flikkema

Part I: Bridging perspectives on trademarks and firms

1. Why and when do firms trademark? Bridging perspectives from industrial organisation, innovation and entrepreneurship

Carolina Castaldi, Joern Block and Meindert J Flikkema

2. Which firms use trademarks? Firm-level evidence from Germany on the role of distance, product quality and innovation

Dirk Crass

3. Are trademark counts a valid indicator of innovation? Results of an in-depth study of new Benelux trademarks filed by SMEs

Meindert Flikkema, Ard-Pieter De Man and Carolina Castaldi

4. Innovation activities and business cycles: are trademarks a leading indicator?

Charles A. W. deGrazia, Amanda Myers and Andrew A. Toole

Part II: Trademarks as Assets

5. On the price elasticity of demand for trademarks

Gaétan de Rassenfosse

6. From a distinctive sign to an exchangeable asset: exploring the U.S. market for trademark licensing

Edoardo Ferrucci, Maria Isabella Leone, Manuel Romagnoli and Andrea Toros

7. Firm market valuation and intellectual property assets

Mafini Dosso and Antonio Vezzani

Part III: Trademarks and IP strategies of Innovative Firms

8. Concordance and complementarity in IP instruments

Marco Grazzi, Chiara Piccardo and Cecilia Vergari

9. Are two better than one? Modelling the complementarity between patents and trademarks across industries

Patrick Llerena and Valentine Millot

10. The valuation of patent-trademark pairing as IP strategy: evidence from the USPTO

Grid Thoma

11. Why do innovators not apply for trademarks? The role of information asymmetries and collaborative innovation

Suma Athreye and Claudio Fassio

Part IV: Trademarks and Entrepreneurship

12. Trademarks and their association with Kirznerian entrepreneurs

Serhiy Lyalkov, Mónica Carmona, Emilio Congregado, Ana Millán and José María Millán

13. Overlap in external technology search locations and the breadth of IPR assets: lessons from the Security Software Industry

Szabolcs Szilárd Sebrek

14. Trademark or patent? The effects of market concentration, customer type and venture capital financing on start-ups’ initial IP applications

Geertjan De Vries, Enrico Pennings, Joern H. Block and Christian Fisch

Carolina Castaldi is Full Professor in Geography of Innovation at Utrecht University.

Jörn Block is Full Professor at University of Trier and Erasmus University Rotterdam.

Meindert J. Flikkema is Associate Professor at Vrije Universiteit Amsterdam, the Netherlands.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia