• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tourists, Signs and the City: The Semiotics of Culture in an Urban Landscape » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tourists, Signs and the City: The Semiotics of Culture in an Urban Landscape

ISBN-13: 9781138250369 / Angielski / Miękka / 2016 / 182 str.

Michelle M. Metro-Roland
Tourists, Signs and the City: The Semiotics of Culture in an Urban Landscape Michelle M. Metro-Roland   9781138250369 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tourists, Signs and the City: The Semiotics of Culture in an Urban Landscape

ISBN-13: 9781138250369 / Angielski / Miękka / 2016 / 182 str.

Michelle M. Metro-Roland
cena 253,60 zł
(netto: 241,52 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 246,78 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Drawing upon the literature of landscape geography, tourism studies, cultural studies, visual studies and philosophy, this book offers a multi-disciplinary approach to understanding the interaction between urban environments and tourists. This is a necessary prerequisite for cities as they make themselves into enticing destinations and compete for tourists' attention. It argues that tourists make sense of, and draw meaningful conclusions about, the places in which they tour based upon the interpretation of the signs or elements encountered within the built environment, elements such as graffiti and lamp posts. The writings of the American pragmatist Charles S. Peirce on interpretation provide the theoretical model for explaining the way in which mind and world, or thoughts and objects, result in tourists interacting with place. This theoretical framework elucidates three applied studies undertaken with foreign visitors to the Hungarian capital of Budapest. Based upon extensive ethnographic field work, these studies focus on tourists' interpretation of the urban landscape, with particular attention paid to the encounters with national culture, the role of architecture and the importance of the prosaic in urban tourism.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Social Science > Popular Culture
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138250369
Rok wydania:
2016
Numer serii:
000265115
Ilość stron:
182
Waga:
0.34 kg
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

'Budapest is at once one of the most beautiful and one of the most challenging urban landscapes of Europe. The complexity of meanings embedded in its urban fabric--its touristscapes and heritagescapes--defy easy interpretation. Metro-Roland's skill is her ability to carefully unpack these meanings using the insights of Peircian semiotics. Charles Peirce's insights into the signs and symbols of social life have never gained as much attention in geography and social sciences as have de Saussure's structuralist meanderings. This is a pity because, as Metro-Roland argues, implicit in Peirce's complex theories of communication is a sensitivity to the ambiguities of sense and meaning which are at the core of contemporary theoretical and critical debate.' Ken Foote, University of Colorado at Boulder, USA and President, Association of American Geographers 'Reading this book provides an intellectually stimulating experience. The book is most suitable for those who already have some knowledge of semiotics and can be used as an excellent research reference text.' Annals of Tourism Research 'Overall this is an elegant piece of work, of great interest to cultural and historical geographers, and a rewarding read to all those interested in the challenges tourism poses to people and to the uniqueness of places'. Tourism Analysis

Contents: Preface; Introduction; Peirce, signs and interpretations; Landscape and tourism; The city - a brief introduction; Tourists in the city - means and methods; Signs in the city; Markets and culture; Conclusions and implications; Appendices; References; Index.

Dr. Michelle M. Metro-Roland, Western Michigan University, USA



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia