• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tourism in Global Society: Place, Culture, Consumption » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tourism in Global Society: Place, Culture, Consumption

ISBN-13: 9780333760581 / Angielski / Miękka / 2017 / 214 str.

Kevin Meethan
Tourism in Global Society: Place, Culture, Consumption Kevin Meethan 9780333760581 Bloomsbury Publishing PLC - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tourism in Global Society: Place, Culture, Consumption

ISBN-13: 9780333760581 / Angielski / Miękka / 2017 / 214 str.

Kevin Meethan
cena 205,33 zł
(netto: 195,55 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 198,25 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 30 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

There is a wealth of case study material on tourism from a variety of different disciplines, but few attempts to synthesise the broad themes into a coherent analytical framework. This book addresses this problem by analysing tourism in light of contemporary social theory. By focusing on tourism in terms of consumption, commodification, and the political and cultural economy, the relationships between tourism, globalisation, people and place are explored in an empirically grounded but theoretically informed analysis.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Social Science > Human Geography
Wydawca:
Bloomsbury Publishing PLC
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780333760581
Rok wydania:
2017
Dostępne języki:
Angielski
Wydanie:
2001
Ilość stron:
214
Waga:
0.30 kg
Wymiary:
23.523.5 x 15.5
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

Theorising Tourism.- Creating Tourist Spaces: from Modernity to Globalisation.- Tourism Development and the Political Economy.- Tourism Modernity and Consumption.- Authenticity and Heritage.- Whose Culture?.- Whose Place? Tourism, People and Change.- Place, Culture and Consumption.- Selected Further Reading.- Bibliography.- Index.

KEVIN MEETHAN is Senior Lecturer in Sociology at the University of Plymouth where he is also Convenor of the Consumption and Representation research group. His current research into tourism policy at both regional and national levels, focuses on issues concerning globalisation, consumption and cultural change.

We are all tourists now', or so it would seem, and tourism is often blamed for destroying other cultures by turning them into mere spectacles for tourist consumption, leading to the erosion of authentic ways of life.

Tourism in Global Society sets out to challenge assumptions such as these, which have often been uncritically applied to the analysis of tourism as a global phenomenon. It investigates the links between the political economy and culture and it provides a critical analysis of key concepts such as alienation, authenticity, the modern and the primitive, and the problem of cultural commodification. By focusing on these issues in terms of the social production of place, culture and consumption, the relationships between tourism, globalisation, people and place are explored.

The text critically examines some of the traditional ways in which tourism has been theorised, and it argues for a reformulation of accepted classifications to take account of the complexities of change, which are as much the product of the localities as they are of globalisation. It calls for a new approach that focuses on the role tourism plays in the dynamics of change and transformation to places and cultures in a globalised world.

Combining a wide variety of examples from around the world with sound theoretical analysis, this important book clearly demonstrates the light sociological perspectives can shed on this area of mass consumption.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia