• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

Tourism, Performance, and Place: A Geographic Perspective » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

Tourism, Performance, and Place: A Geographic Perspective

ISBN-13: 9781138083158 / Angielski / Miękka / 2017 / 196 str.

Jillian M. Rickly-Boyd; Daniel C. Knudsen; Lisa C. Braverman
Tourism, Performance, and Place: A Geographic Perspective Jillian M. Rickly-Boyd Daniel C. Knudsen Lisa C. Braverman 9781138083158 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

Tourism, Performance, and Place: A Geographic Perspective

ISBN-13: 9781138083158 / Angielski / Miękka / 2017 / 196 str.

Jillian M. Rickly-Boyd; Daniel C. Knudsen; Lisa C. Braverman
cena 234,09
(netto: 222,94 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 226,63
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!
inne wydania

Drawing upon theories of landscape and performance, this work weaves together existing tourism literature with new scholarship to forge a geographically informed theory of tourism. Such a theory integrates the ways in which places are co-produced, circulated, interpreted, experienced, and performed for and by tourists, tourism boards, and even as everyday spaces. Bringing together theories of ritual, Peircean semiotics, ideology, and performance, the authors blend the often separate literatures of tourism sites and touristic practices.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Business & Economics > Industries - Hospitality, Travel & Tourism
Social Science > Popular Culture
Social Science > Human Geography
Wydawca:
Routledge
Seria wydawnicza:
New Directions in Tourism Analysis
Język:
Angielski
ISBN-13:
9781138083158
Rok wydania:
2017
Numer serii:
000265115
Ilość stron:
196
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

’As an academic field, tourism studies has embraced many disciplines, with seminal works coming out of a host of disciplines. The authors of this book deserve high praise for acknowledging and demonstrating the role that these works play not only in our current knowledge, but also in developing the field. Their use of ritual, semiotics, ideology and performance is even more relevant today than when first mooted.’ Sue Beeton, La Trobe University, Australia ’A critical spatial discourse on the ritualization and performativity of tourism, this fine tome provides an interesting and intellectual examination of tourism place and space. It successfully fuses deep and meaningful theoretical insight with interesting empirical examples to highlight theory in practice. I commend the authors for writing an exciting and novel book that is sure to please all who are interested in the production and consumption of tourism places.’ Dallen J. Timothy, Arizona State University, USA ’One of a very few studies that meets the epistemic challenge posed by global tourism. An innovative repurposing of social and semiotic theory to explain how space and place are constructed by humanity in transit, where assumptions of shared common language or culture do not hold, where borders and boundaries are meant to be crossed and not to contain.’ Dean MacCannell, University of California, Davis, USA

Contents: Preface; Introduction: landscape perspectives on tourism places. Part I Theoretical Frameworks: Introduction; Rituals of tourism; Semiotics and tourist meaning-making; Ideology and tourism sites; Performing tourism places. Part II Tourism Performances: Introduction; Performing tourist ideologies: Israeli birthright tourism; Marketing ’Danishness’; Touring Florence; Lifestyle rock climbers: mobile performances of home; Conclusion: expanding tourism geographies. Bibliography; Index.

Jillian M. Rickly-Boyd, Daniel C. Knudsen, Lisa C. Braverman are at Indiana University, USA and Michelle M. Metro-Roland is at Western Michigan University, USA.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia