• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The transition to adulthood - A shared responsibility » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2949965]
• Literatura piękna
 [1857847]

  więcej...
• Turystyka
 [70818]
• Informatyka
 [151303]
• Komiksy
 [35733]
• Encyklopedie
 [23180]
• Dziecięca
 [617748]
• Hobby
 [139972]
• AudioBooki
 [1650]
• Literatura faktu
 [228361]
• Muzyka CD
 [398]
• Słowniki
 [2862]
• Inne
 [444732]
• Kalendarze
 [1620]
• Podręczniki
 [167233]
• Poradniki
 [482388]
• Religia
 [509867]
• Czasopisma
 [533]
• Sport
 [61361]
• Sztuka
 [243125]
• CD, DVD, Video
 [3451]
• Technologie
 [219309]
• Zdrowie
 [101347]
• Książkowe Klimaty
 [123]
• Zabawki
 [2362]
• Puzzle, gry
 [3791]
• Literatura w języku ukraińskim
 [253]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7933]
Kategorie szczegółowe BISAC

The transition to adulthood - A shared responsibility

ISBN-13: 9783639195958 / Angielski / Miękka / 2009 / 276 str.

Hans Schuman
The transition to adulthood - A shared responsibility Schuman, Hans 9783639195958 VDM Verlag - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The transition to adulthood - A shared responsibility

ISBN-13: 9783639195958 / Angielski / Miękka / 2009 / 276 str.

Hans Schuman
cena 354,20
(netto: 337,33 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 354,20
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

This book presents a critical review of a five year research project which aimed at developing an empowering curriculum for visually impaired teenagers with learning difficulties. Based on a growing body of literature, four approaches were identified to support the educational practitioners to evolve into change agents who assume collective responsibility and ownership for the change process: the ideas of the learning organization, the social model of disability, McClelland's model of the iceberg, and making use of a discussion technique called intervision. Participatory action research, with its focus on emancipation through collective, informed and democratic action, provided the necessary framework to integrate these four approaches and to inform, underpin and guide the change process. An important conclusion is that teenage students with challenging multiple disabilities and learning difficulties are capable, when they are allowed, challenged and taught, of advocating for themselves, developing clear views about how they want to live, manage their lives and make informed decisions which best fit their personal needs and objectives.

This book presents a critical review of a five year research project which aimed at developing an empowering curriculum for visually impaired teenagers with learning difficulties. Based on a growing body of literature, four approaches were identified to support the educational practitioners to evolve into change agents who assume collective responsibility and ownership for the change process: the ideas of the learning organization, the social model of disability, McClellands model of the iceberg, and making use of a discussion technique called intervision. Participatory action research, with its focus on emancipation through collective, informed and democratic action, provided the necessary framework to integrate these four approaches and to inform,underpin and guide the change process. An important conclusion is that teenage students with challenging multiple disabilities and learning difficulties are capable, when they are allowed, challenged and taught, of advocating for themselves, developing clear views about how they want to live, manage their lives and make informed decisions which best fit their personal needs and objectives.

Kategorie:
Nauka, Pedagogika i oświata
Kategorie BISAC:
Education > General
Wydawca:
VDM Verlag
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783639195958
Rok wydania:
2009
Ilość stron:
276
Waga:
0.41 kg
Wymiary:
22.86 x 15.24 x 1.57
Oprawa:
Miękka
Wolumenów:
01

Hans Schuman, PhD: Worked as a teacher in a special school for students with a visual impairmentin the Netherlands. Conducted research on the impact of a visual impairment on family relationships and personal well being, the struggle for inclusion and giving students with learning disabilities a voice.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia