• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Strategic Positioning of Entrepreneurial Firms: Generic Strategies, Network Structure, and Network Content : Dissertationsschrift » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946912]
• Literatura piękna
 [1852311]

  więcej...
• Turystyka
 [71421]
• Informatyka
 [150889]
• Komiksy
 [35717]
• Encyklopedie
 [23177]
• Dziecięca
 [617324]
• Hobby
 [138808]
• AudioBooki
 [1671]
• Literatura faktu
 [228371]
• Muzyka CD
 [400]
• Słowniki
 [2841]
• Inne
 [445428]
• Kalendarze
 [1545]
• Podręczniki
 [166819]
• Poradniki
 [480180]
• Religia
 [510412]
• Czasopisma
 [525]
• Sport
 [61271]
• Sztuka
 [242929]
• CD, DVD, Video
 [3371]
• Technologie
 [219258]
• Zdrowie
 [100961]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2341]
• Puzzle, gry
 [3766]
• Literatura w języku ukraińskim
 [255]
• Art. papiernicze i szkolne
 [7810]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Strategic Positioning of Entrepreneurial Firms: Generic Strategies, Network Structure, and Network Content : Dissertationsschrift

ISBN-13: 9783863593476 / Angielski / Miękka / 2015 / 236 str.

Florian Christian Eßer
The Strategic Positioning of Entrepreneurial Firms: Generic Strategies, Network Structure, and Network Content : Dissertationsschrift Eßer, Florian Christian 9783863593476 Apprimus Verlag - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Strategic Positioning of Entrepreneurial Firms: Generic Strategies, Network Structure, and Network Content : Dissertationsschrift

ISBN-13: 9783863593476 / Angielski / Miękka / 2015 / 236 str.

Florian Christian Eßer
cena 174,45
(netto: 166,14 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 174,86
Termin realizacji zamówienia:
ok. 10-14 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

By combining literature on Entrepreneurial Orientation (EO), corporate strategy, and social network analysis, while building on the Resource Based View and Resource Dependence Theory, this dissertation advances knowledge for theory and practice regarding the strategic positioning of large, entrepreneurial firms. It examines how EO influences firm performance, how it acts as a capability to manage diverse information, and how EO by itself can be positively influenced.This thesis argues that EO is a disposition and that even firms with a high degree of EO need to act in the market to achieve success. In particular, it demonstrates that large entrepreneurial firms should follow a differentiation strategy and keep financial slack available in order to allow them to quickly exploit opportunities and thereby increase firm performance. As entrepreneurial firms are resource dependent and need partners in their interorganizational environment to overcome this dependence and become more entrepreneurial, firms should assume either a central position in their alliance network or bridge structural holes between diverse partner firms, while avoiding dense networks in order to participate in beneficial information and resource flows. The breadth of information and resources is increased when alliance partners are more diverse. Especially structural holes seem beneficial for firm performance, in particular in the case of diverse alliance partners. It is shown that due to the complexity inherent in the management of diverse information, especially firms which possess the capability EO are able to derive additional value from assuming a position at a structural hole between diverse partners.Results are derived based on a large panel data set based on secondary data from 2006 to 2011.The thesis thus extends research of several streams of entrepreneurship and alliance research for large firms and offers suggestions for the dissolution of currently existing conflicting results. Furthermore, it translates theoretically derived results into action-oriented recommendations for management.

Kategorie:
Nauka, Ekonomia i biznes
Kategorie BISAC:
Science > General
Wydawca:
Apprimus Verlag
Język:
Angielski
ISBN-13:
9783863593476
Rok wydania:
2015
Ilość stron:
236
Wymiary:
14.8x21x1.2
Oprawa:
Miękka


Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia