• Wyszukiwanie zaawansowane
  • Kategorie
  • Kategorie BISAC
  • Książki na zamówienie
  • Promocje
  • Granty
  • Książka na prezent
  • Opinie
  • Pomoc
  • Załóż konto
  • Zaloguj się

The Sound Studies Reader » książka

zaloguj się | załóż konto
Logo Krainaksiazek.pl

koszyk

konto

szukaj
topmenu
Księgarnia internetowa
Szukaj
Książki na zamówienie
Promocje
Granty
Książka na prezent
Moje konto
Pomoc
 
 
Wyszukiwanie zaawansowane
Pusty koszyk
Bezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 złBezpłatna dostawa dla zamówień powyżej 20 zł

Kategorie główne

• Nauka
 [2946600]
• Literatura piękna
 [1856966]

  więcej...
• Turystyka
 [72221]
• Informatyka
 [151456]
• Komiksy
 [35826]
• Encyklopedie
 [23190]
• Dziecięca
 [619653]
• Hobby
 [140543]
• AudioBooki
 [1577]
• Literatura faktu
 [228355]
• Muzyka CD
 [410]
• Słowniki
 [2874]
• Inne
 [445822]
• Kalendarze
 [1744]
• Podręczniki
 [167141]
• Poradniki
 [482898]
• Religia
 [510455]
• Czasopisma
 [526]
• Sport
 [61590]
• Sztuka
 [243598]
• CD, DVD, Video
 [3423]
• Technologie
 [219201]
• Zdrowie
 [101638]
• Książkowe Klimaty
 [124]
• Zabawki
 [2473]
• Puzzle, gry
 [3898]
• Literatura w języku ukraińskim
 [254]
• Art. papiernicze i szkolne
 [8170]
Kategorie szczegółowe BISAC

The Sound Studies Reader

ISBN-13: 9780415771306 / Angielski / Twarda / 2012 / 576 str.

Jonatha Sterne
The Sound Studies Reader Jonatha Sterne 9780415771306 Routledge - książkaWidoczna okładka, to zdjęcie poglądowe, a rzeczywista szata graficzna może różnić się od prezentowanej.

The Sound Studies Reader

ISBN-13: 9780415771306 / Angielski / Twarda / 2012 / 576 str.

Jonatha Sterne
cena 705,83 zł
(netto: 672,22 VAT:  5%)

Najniższa cena z 30 dni: 680,04 zł
Termin realizacji zamówienia:
ok. 22 dni roboczych
Bez gwarancji dostawy przed świętami

Darmowa dostawa!

The Sound Studies Reader blends recent work that self-consciously describes itself as 'sound studies' along with earlier and lesser-known scholarship on sound from across the humanities and social sciences. The Sound Studies Reader touches on key themes like noise and silence; architecture, acoustics and space; media and reproducibility; listening, voices and disability; culture, community, power and difference; and shifts in the form and meaning of sound across cultures, contexts and centuries. Writers reflect on crucial historical moments, difficult definitions, and competing accounts of the role of sound in culture and everyday life. Across the essays, readers will gain a sense of the range and history of key debates and discussions in sound studies. The collection begins with an introduction to welcome novice readers to the field and acquaint them the main issues in sound studies. Individual section introductions give readers further background on the essays and an extensive up to date bibliography for further reading in sound studies make this an original and accessible guide to the field. Contributors: Rick Altman, Jacques Attali, Roland Barthes, Jody Berland, Karin Bijsterveld, Barry Blesser, Georgina Born, Michael Bull, Adriana Cavarero, Michel Chion, Kate Crawford, Richard Cullen Rath, Jacques Derrida, Mladen Dolar, John Durham Peters, Kodwo Eshun, Frantz Fanon, Lisa Gitelman, Gerard Goggin, Steve Goodman, Stefan Helmreich, Michelle Hilmes, Charles Hirschkind, Shuhei Hosokawa, Don Ihde, Douglas Kahn, Friedrich Kittler, Brandon LaBelle, James Lastra, Richard Leppert, Michele Martin, Louise Meintjes, Mara Mills, John Mowitt, R. Murray Schafer, Ana Maria Ochoa Gautier, John Picker, Benjamin Piekut, Trevor Pinch, Tara Rodgers, Linda-Ruth Salter, Jacob Smith, Jason Stanyek, Jonathan Sterne, Emily Thompson, Frank Trocco, Michael Veal, Alexander Weheliye

Kategorie:
Technologie
Kategorie BISAC:
Technology & Engineering > Acoustics & Sound
Music > Recording & Reproduction
Social Science > Media Studies
Wydawca:
Routledge
Język:
Angielski
ISBN-13:
9780415771306
Rok wydania:
2012
Ilość stron:
576
Waga:
1.15 kg
Wymiary:
24.64 x 18.03 x 3.56
Oprawa:
Twarda
Wolumenów:
01
Dodatkowe informacje:
Bibliografia

1. Sonic Imaginations Part 1: Hearing, Listening, Deafness  2. The Auditory Dimension  3. Noise: The Political Economy of Music  4. Contradicting Media: Toward a Political Phenomenology of Listening  5. The Three Listening Modes  6. Cassette Sermons, Aural Modernities and the Islamic Revival in Cairo  7. The Ontology of Vibrational Force  8. Hearing Aids and the History of Electronics Miniaturization  9. Following You: Disciplines of Listening in Social Media  Part 2: Spaces, Sites, -Scapes  10. The Soundscape  11. The Walkman Effect  12. Sound, Modernity and History  13. No Corner for the Devil to Hide  14. The Soundproof Study  15. Listening to Machines: Industrial Noise, Hearing Loss and the Cultural Meaning of Sound  16. Anthropologist Underwater: Immersive Soundscapes, Submarine Cyborgs and Transductive Ethnography  17. Auditory Awareness as an Extension of Religion  18. The Audio-Visual iPod  Part 3: Transduce and Record  19. The Sound of Music in the Era of Its Electronic Reproducibility  20. Four and a Half Film Fallacies  21. Gramophone  22. Fidelity Versus Intelligibility  23. Shaping the Synthesizer  24. The Recording Studio as Fetish  25. New Media Publics  26. Deadness: Technologies of the Intermundane  Part 4: Collectivities and Couplings  27. This is the Voice of Algeria  28. The Culture of the Telephone  29. Radiating Culture  30. Reach Out Someone: the Telephonic Uncanny  31. Cellular Disability: Consumption, Design and Access  32. Social Transculturation, Epistemologies of Purification and the Aural Public Sphere in Latin America  Part 5: The Sonic Arts: Aesthetics, Experience, Interpretation  33. Desire, Power and the Sonorous Landscape  34. Science, Technology and the Avant-Garde  35. Noises of the Avant-Garde  36. Operating System for the Redesign of Sonic Reality  37. Starship Africa  38. Auditory Relations  39. Toward a Feminist Historiography of Electronic Music  Part 6: Voices  40. The Voice the Keeps Silence  41. The Grain of the Voice  42. "Feenin": Posthuman Voices in Contemporary Black Popular Music  43. Multiple Voices  44. The Frenzy of the Audible: Pleasure, Authenticity and Recorded Laughter  45. The Linguistics of the Voice

Jonathan Sterne teaches in the Department of Art History and Communication Studies and the History and Philosophy of Science Program at McGill University. He is author of The Audible Past: Cultural Origins of Sound Reproduction (2003), MP3: The Meaning of a Format (2012); and numerous articles on media, technologies and the politics of culture. He also makes sound. Visit his website at http://sterneworks.org.



Udostępnij

Facebook - konto krainaksiazek.pl



Opinie o Krainaksiazek.pl na Opineo.pl

Partner Mybenefit

Krainaksiazek.pl w programie rzetelna firma Krainaksiaze.pl - płatności przez paypal

Czytaj nas na:

Facebook - krainaksiazek.pl
  • książki na zamówienie
  • granty
  • książka na prezent
  • kontakt
  • pomoc
  • opinie
  • regulamin
  • polityka prywatności

Zobacz:

  • Księgarnia czeska

  • Wydawnictwo Książkowe Klimaty

1997-2025 DolnySlask.com Agencja Internetowa

© 1997-2022 krainaksiazek.pl
     
KONTAKT | REGULAMIN | POLITYKA PRYWATNOŚCI | USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Zobacz: Księgarnia Czeska | Wydawnictwo Książkowe Klimaty | Mapa strony | Lista autorów
KrainaKsiazek.PL - Księgarnia Internetowa
Polityka prywatnosci - link
Krainaksiazek.pl - płatnośc Przelewy24
Przechowalnia Przechowalnia